SALTI gir ut singelen “Talk About Me and You” fra den kommende EPen "Demons"

SALTI slipper den andre singelen “Talk About Me and You” 10. juni fra EP’en Demons. Her tar SALTI for seg personlige temaer som ensomhet, usikkerhet og viktigheten av god kommunikasjon, både med seg selv og i sine nære relasjoner.

Med sin uanstrengte og ufiltrerte tilnærming til å fortelle sin historie, besitter SALTI et talent som strekker seg langt lengre enn sine 25 år. Den Tanzania-fødte, Oslo/bergensbaserte artisten bruker produksjon og melodi som drar inspirasjon fra hip hopens råskap, R&B sjelfullhet, poppen struktur og diasporamusikkens dynamikk i sin låtskriving.

13. mai slapp SALTI singelen “Love Poor”, som markerte startskuddet for hans andre EP, Demons. Med EP’en inviterer SALTI lyttere til skildringer fra hans turbulente liv, og det personlige oppgjøret med hans indre demoner. Med Demons håper han å kunne gi andre som har, eller befinner seg i lignende situasjoner, tilhørighet og styrke.

- “Jeg gjemmer meg fra meg selv, jeg er redd for hva jeg vil finne hvis jeg graver for dypt.” SALTI

I “Talk About Me and You” åpner SALTI seg om usikkerheter som stammer fra en oppvekst i et hjem uten kjærlighet, følelsen av å ikke passe inn på skolen og hvordan disse faktorene førte til at han mistet selvfølelsen helt.

- “Når man har levd et slik liv blir det også veldig lett å påføre disse tankene og følelsene over på andre. Derfor er det veldig viktig å kommunisere hva man nøyaktig føler og går gjennom, og viktigste av alt, den samtalen er like viktig å ha med seg selv som den er med andre.”

På lik linje med “Love Poor”, slipper “Talk About Me and You” også ut med en tilhørende musikkvideo som er produsert av Scope Creatives med Alexander Zarate Frez som regissør

Se også minidokumentaren om SALTI HER

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Post Malone, Ariana Grande, The 1975, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Ny musikk fra A1 x J1, Megadeth, Andy Grammer, Conan Gray, WILLOW, Fletcher og Admiral P!24.6.2022 10:50:12 CEST | Pressemelding

Metalikoner tilbake med nytt album! De britiske stjerneskuddene A1 x J1 følger opp to Gulltrofeer i Norge med singelen “Deal or No Deal” torsdag kveld. På den nye singelen har de fått med seg BRIT Award-vinneren Mabel. Hun hørte en tidlig demo av låten, og elsket den så mye at hun måtte være en del av den. Kanskje ikke så rart når det brukes godt fra hennes gjennombruddslåt ”Finders Keeper”. Den britiske duoen skal spille på Wireless Festival, og i etterkant legge ut på en Europaturné! Multiplatinaselgende Andy Grammer fortsetter å skrive energiske og styrkende låter som er skapt for å spilles i store stadioner. Hans nye singel "Good Man (First Love)" handler om alle kvinnene i livet hans som har gjort han til en bedre mann, og er kanskje den nybakte pappaens mest hjertevarmende arbeid så langt. Andy beskriver selv låten som en «fremtidig far-datter sang». Popfenomenet Conan Gray slipper i dag sitt etterlengtede andre studioalbum Superache. Den ferske singelen “Disaster” følger med en

Metalikoner tilbake med nytt album!24.6.2022 10:37:49 CEST | Pressemelding

Thrash metal-pionerer og metalikoner MEGADETH er klare med sitt nye album The Sick, The Dying... And The Dead! 2. september. Albumet inneholder tolv nye spor og første smakebit, "We'll Be Back", ble akkompagnert av en episk, actionfylt kortfilm som forteller om opprinnelsen til MEGADETHs maskot, Vic Rattlehead. Kortfilmen er produsert av frontmann Dave Mustaine, og er en soldats fortelling om tapperhet, personlig oppofrelse og viljen til å overleve. Dette er første del av en trilogi med videoer som vil bli utgitt i forbindelse med utgivelsen av det nye albumet. Se den HER. The Sick, The Dying... And The Dead! forener det forrige Grammy-vinnende albumet Dystopia og markerer Mustaines nylige triumf over strupekreft. Igjen har Dave Mustaine slått seg sammen med co-produsent Chris Rakestraw (Danzig, Parkway Drive). Albumet ble spilt inn i Mustaines hjemmestudio i Nashville, Tennessee, med gitarist Kiko Loureiro og trommeslager Dirk Verbeuren. Bassist Steve DiGiorgio steppet inn for albumin