Saltdalshytta klar vekstvinner i fritidsboligmarkedet i 2021

Med en økning i antall igangsatte hytter på hele 60 % fra 2020 er Saltdalshytta den aktøren i fritidsboligmarkedet som øker mest blant de største det siste året.
VEKSTVINNER: Mestergruppen-eide Saltdalshytta bygde 444
hytter i 2021.
VEKSTVINNER: Mestergruppen-eide Saltdalshytta bygde 444 hytter i 2021.

Mestergruppen-eide Saltdalshytta, kan se tilbake på en formidabel vekst med 444 bygde hytter i fjor. Og med en salgsøkning på 35 % lover det også godt for tiden fremover.

20. januar ble fjorårets tall fra Hytteprodusentene kjent, og Saltdalshytta befester sin posisjon som Norges nest største hyttebygger.

Administrerende direktør i Saltdalshytta, Stine Røsand, er storfornøyd og peker på flere grunner til veksten. Designuttrykk, fleksibilitet og lokale salgskontor på de mest attraktive hyttedestinasjonene er faktorer som spiller inn. I tillegg fremhever hun nye kundekonsept som er utviklet de siste årene.

– Vi har blant annet utviklet et konsept som skal gjøre det enkelt for kunden å tilpasse hytta etter egen stilart og preferanse. Våre mange ulike interiørpakker gjør at man kan finne sin personlige stil og få den implementert gjennomgående i hele hytta. Vi ser at stadig flere kunder setter stor pris på den type veiledning, sier Stine Røsand.

Røsand trekker også frem nordmenns nye reisevaner gjennom pandemien som en faktor for den sterke veksten i fritidsboligmarkedet de siste par årene. Totalt sett har fritidsboligmarkedet en vekst på henholdsvis 35 % på igangsatte hytter og 17 % på salg. Saltdalshytta er dermed den aktøren som har tatt flest nye markedsandeler i året som har gått.

– Vår hyttekolleksjon treffer markedet godt, og er noe vi stadig videreutvikler. I tillegg har vi noen nye initiativ i 2022 som vi ser frem til å lansere ut i markedet, avslutter Røsand.

Les mer om Saltdalshytta

VEKSTVINNER: Mestergruppen-eide Saltdalshytta bygde 444
hytter i 2021.
VEKSTVINNER: Mestergruppen-eide Saltdalshytta bygde 444 hytter i 2021.
Stine Røsand, administrerende direktør i Saltdalshytta.

Saltdalshytta - en del av Mestergruppen
Saltdalshytta er en del av Mestergruppen som er et av Skandinavias største konsern innen byggevarehandel, huskjededrift for boligentreprenører og eiendomsutvikling. Konsernet er Norges nest største hytteprodusent med Saltdalshytta, og har også Røroshytta i porteføljen.

Mestergruppen eier byggevarekonseptene Byggtorget, Byggeriet, XL-BYGG, Bolist og Järnia med til sammen ca. 500 utsalgsteder i Norge og Sverige. Konsernet er Norges største boligprodusent gjennom deres 300 medlemsbedrifter i huskjedene Mesterhus, Systemhus, Nordbohus og Blink Hus. I tillegg driver konsernet eiendomsutvikling gjennom Mestergruppen Eiendom og tilbyr arkitekt- og rådgivningstjenester gjennom Mestergruppen Arkitekter. Ferd AS er Mestergruppen sin største eier. Omsetningen til Mestergruppen er på ca. 18 milliarder kroner.