Salgsstart på elektriske EQV varebil

Mercedes-Benz EQV varebil er et elektrisk alternativ med høyt fokus på komfort. Bilen har en rekkevidde på opptil 357 kilometer (WLTP), og kan hurtiglades med opptil 110 kW. Prisene starter på kr. 689.900,- og den kan bestilles allerede nå.

Salgsstart på EQV varebil

- Med elektriske EQV varebil får kundene et romslig alternativ med høyt fokus på komfort. Her er nivået av standardutstyr sjeldent høyt for segmentet, og bilen kan bestilles med blant annet aktiv seteventilering og Burmester surround soundsystem. I tillegg drar EQV varebil nytte av elbil-fordelene som gratis bomring og gratis parkering en rekke steder, sier Per Ragnar Johansen, salgsdirektør for Mercedes-Benz varebil, hos Bertel O. Steen.

Rekkevidde på opptil 357 km (WLTP) og hurtiglading
Den elektriske rekkevidden på EQV varebil er opptil 357 kilometer etter WLTP-standarden (kombinert). Batterikapasiteten er på 100 kWh (installert), og bilen kan hurtiglades på opptil 110 kW. Det betyr at lading fra 10 til 80% går unna på rundt 45 minutter. Med AC-lading på opptil 11 kW lades EQV varebil opp fra 0 til 100% på rundt 10 timer.

EQV varebil har en effekt på 204 hestekrefter og et dreiemoment på 366 Nm. Den elektriske driften driver forhjulene, og toppfarten er 140 km/t som standard, men kan oppgraderes til 160 km/t.

Klasseledende nivå av standardutstyr og fokus på komfort
Listen med standardutstyr på EQV varebil er lang, og her finnes mye som tradisjonelt ikke er vanlig å ha som standard på en varebil. Utstyr som adaptiv cruise control, LED Intelligent Light System, elektriske skyvedører og bakluke, 360-graders kamera, navigasjon og MBUX er bare noe av det som er standard. I tillegg kan Burmester surround soundsystem, panoramasoltak, klimatiserte seter, elektrisk justerbare seter, kjøleskap i midtkonsoll og listverk med tre-imitasjon bestilles som tilleggsutstyr.

EQV varebil leveres med komfort-skillevegg som bidrar til økt sittekomfort ved å gi plass til flere setejusteringsmuligheter. Bilen bygges om hos Lafinto og er en norsk varebil.

EQV varebil kan leveres i to lengder
EQV varebil finnes i to utgaver for å dekke flere behov. Utgavene heter A2 og A3, hvor sistnevnte har en lengde på litt over 5,3 meter og et lastevolum på 6,6 m3. Tillatt totalvekt er 3500 kg på begge utgavene, og A2 er den som har høyest tillatt nyttelast på 689 kg.

EQV varebil (A2)

EQV varebil (A3)

Nyttelast

kg

Tillatt totalvekt

kg

Lengde | Bredde | Høyde

mm

5140 | 1928 | 1949

5370 | 1928 | 1949

Lastevolum

m3

6,6

Store, praktiske og elektriske skyvedører sørger for komfortabel og enkel inn- og utlasting. Den elektriske bakluken er todelt og du har mulighet til å kun åpne bakvinduet. En praktisk løsning dersom du skal legge inn eller ta ut noe raskt.

Som ekstrautstyr kan du montere takstativ med last opptil 100 kg.

MBUX og «Hey Mercedes»
Den 10-tommers store skjermen i midten viser alle funksjonene i MBUX (Mercedes-Benz User Experience) og gir i blant annet informasjon vedrørende energiforbruk og ladetid. Herfra betjenes radio, navigasjon og bilens innstillinger enten via touchpad eller rattbetjeningen.

MBUX er intuitivt og har stemmestyring. Ved å bruke talekommandoen «Hey Mercedes» kan for eksempel temperaturen justeres, fargen på Ambient Lighting byttes, en kontakt kan ringes eller navigasjonen kan startes. Ved å bruke stemmestyring slipper sjåføren å ta øynene vekk fra veien, samtidig som ønskelige funksjonsvalg blir utført.

EQV varebil er i salg nå
EQV varebil er i salg nå og har en introduksjonspris fra kr. 689.900,- inkludert frakt og levering.

Tekniske data – Motor, batteri og lading:

EQV varebil

Hjuldrift

forhjulstrekk

Batterikapasitet – installert

kWh

Rekkevidde kombinert (WLTP)

km

Ombordlader

kW

Hurtiglader

kW

Blandet forbruk (WLTP)

kWh/100 km

20,2 – 25,8

CO2 utslipp (WLTP)

g/km

Komfort-skilleveggen gir økt komfort for sjåfør og passasjer.

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Mercedes-Benz Norge på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Mercedes-Benz G-Klasse blir elektrisk med Concept EQG7.9.2021 12:37:39 CEST | Pressemelding

Med Concept EQG presenterer Mercedes-Benz en elektrisk utgave av terrengikonet G-Klasse. Konseptbilen kombinerer det umiskjennelige utseendet til G-Klasse, med utvalgte designelementer som er typiske for helelektriske modeller fra Mercedes-EQ. Terrengegenskapene til «G», som alltid har hatt høy standard, vil ikke bare finne veien inn i en alder av elektrisk mobilitet, men vil også bli utviklet ytterligere på noen områder. Concept EQG gir dermed en lovende forhåndsvisning av hva en Mercedes-Benz G-Klasse med elektrisk drivlinje vil være i stand til.