Salget av sexleketøy til menn har økt med 150%

Hittil i år har salget av leketøy til menn økt med 150% hos Nytelse.no sammelignet med fjoråret. Større utvalg og mer åpenhet er grunnen, mener sexolog.

Sexleketøy til menn har hatt en kraftig økning hos Nytelse.no og på listen over det som selger mest er prostatavibrator, onanihylse og Arcwave som blir kalt "Womanizer til menn".

- Utvalget til menn har utviklet seg enormt og samtidig har det blitt helt stuerent at menn eier sexleketøy, sier sexolog og pressetalskvinne i Nytelse.no, Maria K. Ebbestad.

I en undersøkelse gjennomført av YouGov for selskapet kommer det frem at nordmenn bruker sexleketøy like ofte alene som sammen med partner. Undersøkelsen som kartlegger nordmenns sexvaner viser også at 6 av 10 kjøper sexleketøy til seg selv.

Leketøy med teknologi er favoritten for menn

Et revolusjonerende sexleketøy for menn har blitt bestselger til herrene hos Nytelse.no. Salget av Arcwave har økt med hele 500% sammenlignet med fjoråret.

– Verdensnyheten, Arcwave Ion har allerede blitt en kundefavoritt som gir mannen dypere orgasmer, sier Ebbestad, som mener alle menn bør eie et sexleketøy.

Arcwave Ion et revolusjonerende leketøy for menn med trykkbølger som vil sende han til himmels og gi sterkere og mer intense orgasmer. Det er produsentene av alle kvinners favoritt, Womanizer, som står bak, og teknologien er den samme.

– Dette er på en måte Womanizer for menn. Trykkbølgene stimulerer strengen, eller frenulum, på undersiden av penis, som er det mest følsomme området på mannens kjønnsorgan, forklarer Ebbestad.

Utforsker analen

Det har skjedd mye i bransjen de siste årene og det er tydelig at kundene er mer åpne enn noen gang for å prøve nye ting. Prostatastimuli har virkelig blitt en stor trend blant menn og det kan virke som om menn flest endelig har skjønt at veien til den ultimate nytelse går via baken.

- Prostatavibratoren We-vibe Vector er den mest populære prostatastimulatoren, og det med god grunn. To kraftige motorer stimulerer prostata og perineum, mens det ergonomiske designet sørger for at vibratoren tilpasser seg akkurat din kropp. Vibratoren kan styres både via medfølgende fjernkontroll og via din egen telefon, noe som byr på spennende opplevelser på en enkel måte, forklarer produktekspert i Nytelse.no Tonje Olsen.

Tenga spinner – Enkelt produkt, ekstrem nytelse!

Men det er ikke bare teknologi som tenner mannen. Et annet produkt til menn som er svært populært er Tenga Spinner, en billig og ekstremt god onanihylse som roterer rundt penis og stimulerer hver eneste cm.

- Våre kunder har skrytt denne opp i skyene og latt seg imponere over at noe så enkelt kan gi en så deilig følelse. Tenga Spinner er også svært populær som parleke, sier Olsen.

Sexleketøy for par

Det finnes ulike former for sexleketøy som egner seg perfekt til par, men felles for alle er at de vil gi dere en vanvittig spennende og deilig opplevelse. Men hvorfor skal par bruke sexleketøy, er det ikke nok bare med hverandre?

– Sexleketøy er for par som vil ha det litt ekstra gøy, nyte hverandre på nye måter og oppleve seksuell stimuli på sitt beste. Hvis jeg skal anbefale et produkt for par må det være Manta, en herrevibrator som passer perfekt for par og gir blowjoben noe ekstra, sier Ebbestad.

I tillegg forklarer hun at par som bruker sexleketøy er ofte gode på å kommunisere, de har bedre sex og de er opptatte av å fylle hverandres behov både på og utenfor soverommet. Når man forteller hverandre om hvilke leketøy man kunne tenke seg å prøve, sier man også en del om hva man liker og hvordan man liker å bli tilfredsstilt.

– Husk at man bruker ikke sexleketøy sammen fordi den andre er utilstrekkelig, men fordi det gjør sexen enda mer leken. Og akkurat nå er det julekalenderen til Nytelse.no som det selges absolutt mest av til par, forklarer Ebbestad. Og legger til at dette er et veldig godt kjøp for de som vil piffe opp hverdagen og har lyst til å prøve noe nytt.

Bli kjent med egen kropp

Gi deg selv en pause i hverdagen med onani. En orgasme vil gi ro i koppen og senke stressnivået betraktelig.

– For å få orgasmer, må du først bli kjent med din egen kropp og dine egne ønsker. Med eller uten sexleketøy anbefaler jeg alle å bruke tid med seg selv alene, sier Ebbestad. Hun legger til at onani derfor er svært viktig, og man bør lære seg tre forskjellige teknikker som gir orgasme. På den er det lettere for andre når de som hjelpe deg å komme i mål.

Det er viktig å huske at hjernen er det største seksuelle organet vårt, så det må med om man skal oppnå orgasme.

– Tøm derfor hodet for tanker om hva som gjenstår på gjøremålslisten, og bruk det heller til erotiske fantasier. Drøm deg bort og la fingre eller leketøy sende deg til himmels i en bekymringsfri orgasme, råder Ebbestad

Om Nytelse.no

Bentsrudveien 1B