Sähköisten BYD-henkilöautojen maahantuonti alkaa Suomessa

Norjalainen RSA ja sähköautoja valmistava BYD (Build Your Dreams) ovat vahvistaneet aloittavansa merkin henkilöautojen maahantuonnin Suomeen. Myynti aloitetaan kolmella eri henkilöautomallilla.

RSA nimettiin jo vuonna 2020 BYD:n sähköisten ajoneuvojen maahantuojaksi Norjassa. BYD:n sähköiset ajoneuvot ovat olleet menestys, ja ne ovat lyhyessä ajassa onnistuneet vakiinnuttamaan asemansa erittäin kilpailluilla Norjan sähköautomarkkinoilla.

RSA vahvistaa laajentavansa yhteistyötään BYD:n kanssa aloittamalla merkin henkilöautojen maahantuonnin nyt myös Suomessa.

"BYD on tehnyt Norjassa vaikuttavia tuloksia viimeisten vuosien aikana. Uskomme, että BYD:llä on erittäin hyvät mahdollisuudet vakiinnuttaa asemansa myös Suomen markkinoilla, joilla sekä kiinnostus että tarve sähköisille ajoneuvoille kasvavat kuukausi kuukaudelta eri segmenteissä", RSA Suomen toimitusjohtaja Christer Stahl sanoo.

Yksi maailman suurimmista sähköautojen valmistajista

BYD on yksi maailman suurimmista sähköautojen valmistajista, joka tunnetaan akkutekniikan edelläkävijänä. Se on samalla ainoa valmistaja maailmassa, joka valmistaa myös akkuja, mikrosiruja, akunhallintajärjestelmiä sekä sähkömoottoreita. BYD myi vuonna 2022 maailmanlaajuisesti 1 862 428 sähköistä autoa (+155,1 % kasvu vs. 2021).

Kaikki BYD-henkilöautot toimitetaan uraauurtavalla Blade-akkuteknologialla. Koboltiton rautafosfaattilehtiakku, eli Blade-akku tarjoaa paremman tehokkuuden, suorituskyvyn, kantaman, turvallisuuden sekä pidemmän akun elinkaaren.

BYD aloittaa Suomessa kolmella henkilöautomallilla

Michael Place on nimitetty RSA Suomen BYD:n maajohtajaksi. Hän sanoo, että RSA Suomella on suuret odotukset brändin lanseeraukselle ja tuleville vuosille.

"Uskomme, että BYD:n mallisto sopii hyvin Suomen markkinoille. Henkilöautomallistomme tulee koostumaan kolmesta mallista, jotka ovat BYD Atto3, BYD Tang 4x4 SUV ja BYD Han 4x4. Malliston hinnat tullaan julkaisemaan lähikuukausien aikana", Place sanoo.

BYD Atto3 on kompakti sähköinen Premium SUV ja ensimmäinen BYD:n malli, joka on rakennettu uudelle e-Platform 3.0 -alustalle. Se omaa modernin ja nuorekkaan muotoilun sekä kattavan vakiovarustelun. BYD Tang 4x4 SUV on 7-paikkainen, kattavasti varusteltu tilava nelivetoinen perheauto, joka on ollut suuri menestys Norjan markkinoilla. BYD Han 4x4 on nelivetoinen, urheilullinen ja ylellinen sedan, joka on voittanut myös arvostetun iF Design Award -muotoilupalkinnon. Lisäksi se sisältää paljon innovatiivista teknologiaa, tarjoaa huikeat 509 hevosvoimaa ja kiihtyy (0-100 km/h) 3,9 sekunnissa.

BYD:n jälleenmyyjäverkostoa ollaan parhaillaan rakentamassa Suomeen.

"Olemme parhaillaan neuvottelemassa jälleenmyyjien kanssa, ja tavoitteenamme on rakentaa maanlaajuinen verkosto tämän vuoden aikana. Ennakkomyynnin odotetaan alkavan ensimmäisten jälleenmyyjien kanssa jo keväällä, heti kun meillä on kaikki valmiina sitä varten", Place kertoo.

Tietoja BYD:stä

BYD Company Ltd. on yksi Kiinan suurimmista yksityisistä yrityksistä. Perustamisestaan ​​vuonna 1995 lähtien yritys on kehittynyt nopeasti vahvalla ladattavien akkujen ja kestävän kehityksen asiantuntemuksellaan. BYD:n liiketoiminta kattaa neljä alaa: autot, elektroniikka, energia- ja rautatiekuljetukset. BYD on laajentanut uusiutuvan energian ratkaisujaan maailmanlaajuisesti, ja sillä on toimintaa jo yli 50 maassa. BYD on ainoa autovalmistaja maailmassa, joka valmistaa itse myös akkuja, mikrosiruja, akunhallintajärjestelmiä ja sähkömoottoreita. BYD on listattu Hongkongin ja Shenzhenin pörsseissä.

Tietoja RSA:sta

RSA on pohjoiseurooppalainen autojen maahantuoja ja BYD:n virallinen maahantuoja Norjassa. Yksityisomisteisena yrityksenä, jonka historia ulottuu vuoteen 1936, RSA on kehittänyt vuosien varrella vahvoja brändejä pohjoismaisilla markkinoilla. RSA:n ja BYD:n uuden laajentuneen yhteistyön myötä Suomessa, yhtiö ottaa nyt uuden askeleen kohti tulevaisuutta kasvavilla Pohjoismaiden sähköisten ajoneuvojen markkinoilla.

Lue lisää www.byd-suomi.fi

BYD Tang