SAFE melder plassfratredelse for 198 medlemmer på sokkelavtalen

SAFE har tirsdag morgen varslet Riksmekleren og Norsk olje og gass om plassfratredelse for 198 medlemmer hvis mekling på sokkelavtalen ikke fører frem innen midnatt lørdag 11. juni. Plassfratredelsen vil ikke ramme Norges gasseksport med tanke på situasjonen i Europa i første omgang.

Foto: Rebecca Bjerga

Plassfratredelse er fordelt på følgende selskaper:

• 40 Equinor-ansatte fordelt på Gudrun, Oseberg Øst og Oseberg Sør
  • 158 KCA Deutag-ansatte

Meklingen vil foregå 10. – 11. juni hos Riksmekleren i Oslo. Kommer partene ikke til enighet her, blir det streik fra natt til 12. juni.

Har du spørsmål angående dette, ta kontakt med din klubb eller les deg opp på vår hjemmeside Forhandlinger/streik info

Foto: Rebecca Bjerga