SAFE gir av overskuddet til organisasjoner som hjelper Ukraina

SAFE vedtok på Landsmøtet i juni i år at 200 000 kroner skulle doneres til organisasjoner som jobber aktivt med å hjelpe Ukraina. Etter grundig vurdering, valgte SAFE å donere til disse fire organisasjonene: Redd Barna, Røde Kors, Norsk Folkehjelp og Tro-Håp-Kjærlighet Stiftelsen (THK-stiftelsen).

Forbundsleder Hilde-Marit Rysst

Situasjonen i Ukraina er svært utfordrende. Ifølge FN trenger over 17 millioner mennesker hjelp. Enda flere vil trenge hjelp når vinteren kommer som vanligvis har temperaturer på mellom 15 – 20 minusgrader. Store deler av befolkningen i Ukraina trenger helsehjelp, et sted å bo, beskyttelse og en jobb. 5,7 millioner barn i skolealder er rammet av konflikten. SAFE vil støtte Ukraina gjennom disse fire fantastiske organisasjonene.

Forbundsleder Hilde-Marit Rysst

– Vi lå, bokstavelig talt, på samme rom på Haukeland sykehus15.11.2022 11:21:19 CET | Pressemelding

Hans Marwoll, mekanisk fagleder i Equinor har jobbet hele livet offshore. Han delte rom på Haukeland sykehust og nå deler han scenen med fire andre kreftsyke oljepionerer, alle med samme bakgrunn i Nordsjøen. Han fortalte om sitt livs kamp mot sykdommen og forsikringsselskapet. Det samme gjorde Petter Sandstad, Rune Skår, Trond Lillehavn og Anders Myklatun. Nå vil de advare andre offshorearbeidere.

Equinor terminerer kontrakten med bemanningsselskapet MDE, hva betyr dette for SAFE-klubben?3.11.2022 09:33:20 CET | Pressemelding

Equinor har besluttet å ansette flere faste fremfor å fortsette med innleie fra bemanningsselskapet MDE. Det er gledelige nyheter for de som får fast jobb, men dårlig nytt for den største andelen av de ansatte i MDE, som står uten jobb på nyåret. Flere ansatte fra bemanningsselskapet er organisert i SAFE, og for oss er det omsorg for enkeltmedlemmet som ligger i ryggmargen.

Valaris forsvinner fra Norge, 500 mister jobben og klubben står i fare for å avvikles28.10.2022 15:48:24 CEST | Pressemelding

I løpet av de siste årene har Valaris hatt flere runder med nedbemanning på grunn av lite kontrakter i Norge. Jackups-riggene Valaris Viking, Valaris Norway og Valaris Stavanger blir én og én sendt til Dundee i UK. Klubbleder i SAFE i Valaris, Kenneth Hareide mener at operatørene må gi bedre kontrakter og at regjeringen må ta ansvar og komme med handling for å unngå utfasing av kompetansen på dette området.