Rush til Kanariøyene når feriereisende velger bort USA i vinter

Kanariøyene er alltid et populært reisemål for oss nordboere. Etter pandemien har øygruppen blitt enda mer populær og vært et fast innslag i nordmenns ferieplaner i 2022. Når vi i større grad velger bort langreiser og foretrekker å holde oss i Europa så blir Kanariøyene det klare valget for sommervarme i vinterhalvåret, og tiltrekker seg også reisende som vanligvis ville reist til Miami, Karibien eller Asia på ferie.

-          Kanariøyene med Gran Canaria i spissen har alltid toppet listene over nordmenns favorittreisemål. Vi ser at Kanariøyene har økt ytterligere i popularitet etter pandemien, noe som kan ha flere årsaker. Blant annet søker vi oss i økende grad mot trygge reisemål i Europa, og da er Kanariøyene egentlig det eneste reisemålet som kan skilte med sol- og badevær om vinteren, eier Ellen Wolff Andresen, Markeds- og Administrasjonssjef i Ticket.

I løpet av 2022 har vi begynt å nærme oss et normalår der salget nå bare ligger 15 prosent under nivået fra før pandemien. For Kanariøyene ser tallene imidlertid annerledes ut da salget av reiser dit allerede er 16 prosent høyere enn i 2019. Dette på bekostning av reisemål først og fremst i USA og Asia. Gran Canaria troner klart på toppen over reiser til Kanariøyene, tett fulgt av Tenerife.

-          Kanariøyene har alt som vi har lengtet etter under årene med pandemi. Gran Canaria topper som vanlig listen og det er lett å forstå øyas popularitet. Med vakre strender, god mat, shopping, natteliv og rikholdige naturopplevelser så finnes det noe for alle. Fremfor alt er det et uslåelig klima og det er veldig enkelt å komme seg dit da det er mange direktefly og en flytid på under 6 timer, sier Ellen Wolff Andresen.

Fredrik Selmers vei 6

90594673http://www.ticket.no

Om Ticket: Ticket er Nordens største feriereisebyråkjede med salg via butikk, på telefon og online. Ticket selger reiser fra samtlige ledende charterselskap, reisearrangører, cruiserederier, flyselskap, hotell og leiebilselskap. Ticket har 68 butikker i Norge og Sverige og online salg i 10 land under varemerkene Ticket, AirnGo og Charter. Ticket Feriereiser eies av investeringsselskapet Braganza.

Følg pressemeldinger fra Ticket Feriereiser

Siste pressemeldinger fra Ticket Feriereiser

De beste reisemålene for en romantisk Valentinsdag2.2.2023 15:02:36 CET | Pressemelding

Valentinsdagen, årets høytid for de romantiske, er rett rundt hjørnet. All ære til blomster og sjokolade – men hvorfor ikke dra på utenlandsreise med din kjære? Europa byr på en rekke byer i kjærlighetens tegn, og London og Barcelona klatrer på listen over populære destinasjoner i forbindelse med Valentinsdagen, viser Tickets bestillingsstatistikk. Ticket guider deg til hvor du kan finne mest romantikk i Europa.