Ruben vant Spellemann og er klar for å slippe ny musikk!

Bjarkøy i Troms er ikke det første stedet man forbinder en musiker med over 170 millioner streams og som vinner av «Årets Låt» på Spellemann 2019, men musikk har vært i Rubens blod hele livet. Tre år etter gjennombruddslåta «Walls» starter Ruben på et nytt kapittel i sin karriere med singelen «Burn Down This Room» fra sin oppkommende EP.

Ruben har hatt en suksessfull start på 2020 der han har vunnet sin første Spellemannpris i kategorien «Årets Låt» med «Lay By Me», samt et nylig samarbeid med Alan Walker på «Heading Home» - nå er Ruben klar for å slippe ny musikk. Denne gangen forteller låten en historie om et ødeleggende forhold og all den frustasjonen som er knyttet til denne situasjonen.

8.mai slippes «Burn Down This Room» sammen med en tematisk sterk musikkvideo. Låten er et av sporene fra Ruben sin kommende EP som vil bli gitt ut høsten 2020.

«Burn Down This Room er en fiktiv og ekstremt dramatisk låt jeg skrev med utgangspunkt i å oppleve at man ikke blir trodd eller hørt på. At det du sier er løgn, og motparten nekter å lytte eller forstå. Følelsen av å være midt i all denne håpløsheten, men mest sinna.»’

-        Ruben

Mer om Ruben:

Rubens debutsingel ("Walls"2017) nådde #6 på Spotifys Top Chart i Norge og ble værende over et år på Spotifys Top 200. "Lay By Me"(2018) nådde toppen av radio chart og #6 på Spotifys Top chart i Norge. Hans debut EP «Melancholic» består av singlene "Walls", "The Half" (2018) og "Lay By Me" i tillegg til"Melancholia" og "Power". Sistnevnte nådde #24 på den norske topp 50 og har kontinuerlig ligget på topp 50 charts i 140 dager. Ruben har skrevet all musikk og tekst, og han er medprodusent på alle låtene sine.

Hør "Burn Down This Room" HER

Se musikkvideo HER

(premiere 8.mai kl.1600 CET)

Ny musikk fra Sandra Lyng, Lady Gaga, Emelie Hollow & Ruben, Juice WRLD, Celeste med flere29.5.2020 13:50:35 CESTPressemelding