Ruben slipper singelen «Dear God» fra kommende EP!

Ruben slipper en pop perle navngitt «Dear God», tatt ut fra sin kommende EP. EP’en til den kompromissløse kunstneren fra Bjarkøy vil også inneholde tidligere utgitte «Burn Down This Room» og slippes i sin helhet til neste år.

Etter Rubens svært vellykkede debut-EP "Melancholic" – som resulterte i blant annet ni-sifret streamingresultat og en Spellemannspris – skifter han nå fokus fra å formidle sine egne erfaringer, til å observere og fortelle andres historier. Om «Dear God» forteller Ruben selv følgende:

«Dear God» er inspirert av et komplisert forhold som en av vennene mine hadde med noen andre for en stund tilbake. Jeg skrev det fra et utenforstående perspektiv om hvordan det var vanskelig for dem å gi slipp, selv om det ville vøre det beste for dem begge i det lange løp» - Ruben

Den kommende EP-en inneholder dramatiske widescreen-ballader og tunge, harmoniske låter om ødelagte forhold. Ruben er en nervøs tenker, men musikken – enorme og slående skandinaviske pop-perler - er fengslende eksempler på historiefortelling som vil sperre opp øynene på fans i årene som kommer.

«Å jobbe med denne EPen har vært en utrolig morsom opplevelse. Jeg har tillatt meg å være altfor dramatisk, etter å ha holdt fast i den første følelsen disse forskjellige låtene ga meg, la jeg til forskjellige karakterer på hver av dem. Selv om historien ikke er basert direkte på mine egne erfaringer, har jeg fortsatt prøvd å sette meg i andres sko for å fortelle disse historiene på beste måte» - Ruben

Ruben er en ung, suksessfull artist fra lille Bjarkøy i Nord-Norge. I år vant han sin første Spellemannspris for «Årets Låt» med «Lay By Me» og hadde nylig et samarbeid med Alan Walker på låten «Heading Home». 8. mai 2020 slapp Ruben låta «Burn Down This Room» som var første smakebit på den kommende EPen. Med over 170 millioner streams på låter som “Walls”, “Lay By Me”, “Power” og nå “Burn Down This Room”, er Ruben i ferd med å få et solid fotfeste både i Norge og internasjonalt.

Hør "Dear God" HER

Ny musikk fra Shawn Mendes & Justin Bieber, Sam Smith, Ingebjørg Bratland, Vidar Villa, DaBaby med flere!20.11.2020 11:05:21 CETPressemelding

Shawn Mendes og Justin Bieber gjør et stjernesamarbeid! "High School Musical: The Musical: The Holiday Special"- soundtrack er ute! Et "HEI" var alt som skulle til for Vidar Villa! NALO slipper singel om dobbeltlivet Ingebjørg Bratland ute med jule-EP! Med sitt siste album Rockstar har Sfera Ebbasta blitt den mest streamede italienske artisten noensinne, med over 700 millioner strømninger. For første gang noensinne hadde han syv spor på Spotify’s Top 200 globale spilleliste. Nå slipper han sitt nye album Famoso med bidrag fra Lil Mosey, Future, Offset, Steve Aoki og J. Balvin. Etter et meget aktivt år er Sam Smith igjen aktuell med ny musikk. Den nye julesingelen "The Lighthouse Keeper" er ute i dag og ble også lansert sammen med en musikkvideo som kan ses kl 19:00 i dag på Facebook, norsk tid. Låta er skrevet med, og produsert av Labrinth. Sams nyeste album Love Goes er allerede to ganger platina i Norge. På torsdag slapp den britiske rapperen slowthai sin nye singel “nhs” fra det kom

Shawn Mendes og Justin Bieber gjør et stjernesamarbeid!20.11.2020 10:27:21 CETPressemelding