Ruben er ute med ny musikk og klar for Senkveld!

24 år gamle Ruben fra Bjarkøy i Nord Norge har hatt en fantastisk start på sin karriere og nådd et stort publikum både i Norge og internasjonalt. Med over 100 millioner streams, samtlige Top 10 singler og #1 på norsk radiochart er det ingen tvil om at Ruben er spådd en lys fremtid.

Hans debut EP «Melancholic» videreførte temaene fra sangene som allerede hadde skapt stor oppmerksomhet. De veksler mellom lys og mørke, smerte og håp - basert på Rubens egne opplevelser. I kjølevannet av EP, forskyver Ruben fokuset mot det lysere spekteret av følelser med sin neste singel «So High».

“So High” er inspirert av den ene personen man virkelig kan være seg selv med – presentert med en hjertefølt vokalprestasjon, stryk og myke pads.
Ruben har følgende å si om låten:

So High handler om den personen i livet ditt som lar deg glemme bekymringer og stresset med å få til alt, gjøre en bra nok jobb, ha et bra nok liv eller bare være bra nok. Den personen som tillater deg å være deg selv, gjøre feil, lar deg gjøre det du vil uten å tenke for mye på risikoer eller ting som kan gå galt.

- jeg husker jeg snakket med bandet mitt etter en opptreden, hvor han ene sa at «det er så deilig når vi står på scenen og bare merker at vi mister oss selv» og jeg husker bare at jeg tenkte på hvor vakkert det faktisk kan være å miste seg selv når man er med noen eller gjør noe man er glad i.

Ruben har gjennom sommeren vært opptatt med samtlige gigs og festivaler, og leverte et spektakulært show på sin første solokonsert på Parkteatret, som forøvrig var utsolgt!

I kveld gjester han Senkveld på Tv2 og gjør en nydelig opptreden av "So High".

Hør låten HER

Mer om Ruben:
Rubens debutsingel "Walls" (2017) nådde #6 på Spotifys Top Chart i Norge og ble værende over et år på Spotifys Top 200. "Lay By Me" (2018) nådde toppen av radio chart og #6 på Spotifys Top chart i Norge. Hans debut EP «Melancholic» består av singlene "Walls", "The Half" (2018) og "Lay By Me" i tillegg til "Melancholia" og "Power". Sistnevnte nådde #24 på den norske topp 50 og har kontinuerlig ligget på topp 50 charts i 140 dager. Ruben har skrevet all musikk og tekst, og han er medprodusent på alle låtene sine.

Ny musikk fra Ylva, Beck, CLMD, Katy Perry med flere.18.10.2019 12:49:20 CESTPressemelding

Stjerneskuddet Ylva er tilbake med ny singel! https://kommunikasjon.ntb.no/pressemelding/clmd-og-tungevaag-har-teamet-opp-pa-deres-nye-singel-dance?publisherId=6987388&releaseId=17872898 CLMD og Tungevaag har teamet opp på deres nye singel «DANCE»! Beck ute med nye singelen "Uneventful Days" Øystein Hegvik kan stolt krone seg med tittelen “vinner av Idol 2018” etter å ha blitt stemt frem som seernes favoritt. Hans forrige singel "Before I Go" har passert over 4 millioner streams siden den ble sluppet og Øystein er i dag klar for å slippe sin nye låt “Dancing When You're Gone”. “Dancing When You’re Gone” er en majestetisk ballade som forteller historien om å la de negative tingene være igjen i fortiden og se framover. Låten drar assosiasjoner til Lewis Capaldis hjerteskjærende tekster og melodiske landskap, og er det perfekte soundtracket til høsten. Katy Perry slapp låta “Harley’s In Hawaii” på onsdag, se den kule videoen her. Katy er om dagen i studio og skriver på nytt material. Vi k

Nyhetsbrev fra Universal Music11.10.2019 11:38:04 CESTPressemelding

God fredag! Her er ukens nyhetsbrev fra Universal. Ruben er ute med ny musikk og klar for Senkveld! Nick Strand og Mio med en helt ny versjon av hiten "Can't Get Over You" Tracklisten til filmen Charlie's Angels er nå ute. Albumet inneholder elleve låter hvor man finner artister som blant annet Ariana Grande, Nicki Minaj, Alma, Donna Summer, Stefflon Don og Danielle Bradbery og slippes 1. november. Filmen har premier på norske kinoer 29. november. Denne uken kom den fantastiske videoen til Halseys låt "Graveyard". Videoen er regissert av Anton Tammi og billettene til konserten i Oslo Spektrum er ute for salg nå. Britiske YUNGBLUD (Dominic Harrison) har teamet opp med Dan Reynolds fra Imagine Dragons på den nye låten "original me". Låten er skrevet av Harrison og Reynolds og blir å finne på YUNGBLUDS EP the underrated youth som slippes 18. oktober. "fortjent" er første låt ut fra Ka2s kløbbete alias Kløbb Ka2, et klubbkonsept skreddersydd for lange lørdagskvelder på dansegulvet – med be