Coop Norge

Rosa rekord for Coop

Del

I oktober støttet Coops kunder Rosa sløyfe-aksjonen ved å kjøpe utvalgte hygieneprodukter, rosa sløyfer og reflekser. Resultatet er ny rekord med over 5 millioner kroner innsamlet til kampen mot kreft.

Det mest populære Rosa sløyfe-produktet i Coops butikker var en refleks. Det ble solgt ca. 30 000 slike reflekser i løpet av oktober. f.v. Turid Ramstad og Malin Ivarsson i Extra Førde. Foto: Coop.
Det mest populære Rosa sløyfe-produktet i Coops butikker var en refleks. Det ble solgt ca. 30 000 slike reflekser i løpet av oktober. f.v. Turid Ramstad og Malin Ivarsson i Extra Førde. Foto: Coop.

Målet med Rosa sløyfe-aksjonen er å vise solidaritet med brystkreftrammede, spre informasjon og øke kunnskapen om brystkreft samt å støtte brystkreftforskning. I år var tema for aksjonen persontilpasset brystkreftbehandling.

- Vi er stolte av å være en av hovedpartnerne til Rosa sløyfe-aksjonen. Det er en viktig jobb som gjøres av Brystkreftforeningen og Kreftforeningen, og vi er glade for å kunne bidra med synlighet og oppmerksomhet rundt aksjonen, sier Geir Inge Stokke, konsernsjef i Coop Norge.

Coops kunder har støttet Rosa sløyfe-aksjonen ved å kjøpe alt fra utvalgte hygieneprodukter til rosa sløyfer og reflekser. Resultatet er ny rekord og hele 5 222 888 kroner innsamlet til aksjonen. Dette er over en million kroner mer enn i 2018.

- Det er helt fantastisk, og jeg vil få takke alle våre kunder og medeiere som har vært med å samle inn penger til kampen mot brystkreft. Jeg vil også få takke alle våre butikkansatte rundt om i landet som har farget butikkene våre rosa og engasjert seg i brystkreftsaken, sier Stokke.

Kontakter

Bilder

Det mest populære Rosa sløyfe-produktet i Coops butikker var en refleks. Det ble solgt ca. 30 000 slike reflekser i løpet av oktober. f.v. Turid Ramstad og Malin Ivarsson i Extra Førde. Foto: Coop.
Det mest populære Rosa sløyfe-produktet i Coops butikker var en refleks. Det ble solgt ca. 30 000 slike reflekser i løpet av oktober. f.v. Turid Ramstad og Malin Ivarsson i Extra Førde. Foto: Coop.
Last ned bilde
Konsernsjef i Coop Norge, Geir Inge Stokke, takker Coops kunder og medeiere som sammen har bidratt til over 5,2 millioner kroner til Rosa sløyfe-aksjonen. Foto: Coop.
Konsernsjef i Coop Norge, Geir Inge Stokke, takker Coops kunder og medeiere som sammen har bidratt til over 5,2 millioner kroner til Rosa sløyfe-aksjonen. Foto: Coop.
Last ned bilde

Om Coop Norge

Coop Norge
Coop Norge
Østre Aker vei 264
0915 Oslo

https://www.coop.no

Coop er Norges nest største dagligvareaktør og driver i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker innenfor seks kjedekonsepter: Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked og Matkroken. I tillegg driver Coop ca. 120 byggevarehus i kjedene Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop har også flere faghandelsprofiler i ulike bransjer, for eksempel elektro. Coop eies av kundene gjennom deres medlemskap i deres lokale samvirkelag. Coop har i dag 1,7 millioner medlemmer/medeiere. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge som administrerer og drifter alle fellesoppgaver for lagene.

Følg saker fra Coop Norge

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Coop Norge på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Coop Norge

I vårt presserom finner du alle våre siste saker, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom