Appsonite Music and Apps

Robin Grønvold slipper debut albumet «Så Går En Dag»

Etter 8 singel releaser, på både norsk og engelsk, slipper Robin Grønvold sitt debut album på egen label. Det har gått litt over et år siden Robin Grønvold debuterte som solo artist med singelen «Verden» etter mange år som frontfigur og låtskriver i bandet Tjuvbanden. Siden det har han vært sett på scener i Oslo og Viken med egne låter, loop pedal og gitar. Nå er Grønvold klar for å slippe sitt debut album på norsk.

Albumcover "Så Går En Dag" av Robin Grønvold

«Albumet er en oppsummering av en turbulent tid, oppsummert i en rekke låter om savn, kjærlighet, eksistensiell angst og mellommenneskelige forhold»

På det ni spor lange albumet finner vi tidligere singler som «I Natt», «Kom Tilbake», «Verden» og «Hverandre».

Det har alltid vært viktig for Grønvold at musikken hans har mening, et budskap. Musikken har alltid vært personlig og nær, til tider hjerteskjærende åpen som i break-up låten «Kom Tilbake». Det er viktig for Grønvold at andre kan bruke hans tekster for å forstå, eller fortelle, sine egne historier der ord ikke strekker til.

Låtene varierer fra sjelfullt og undrende som «Verden», til pop-rockaktige «I Natt» og hel akustiske «Trist Sang».

"Alle tekstene er skrevet på nord-norsk og som med nesten alt jeg skriver så er dette albumet skrevet med utgangspunkt i mitt eget liv og erfaringer."

Albumet har blitt produsert av Marius Mellbye i Redline Studio. Grønvold forteller at prosessen har vært så og si smertefri med unntak av tittel sporet som de brukte ett og et halvt år på å få riktig.

Robin Grønvold, fra Skjomen i Narvik Kommune Nordland, solodebuterte i 2019 med singelen «Verden». Han har gitt ut 8 singler og spilt på forskjellige scener på Østlandet og Nord-Norge. Han har låter som tidligere har vært listet på forskjellige radiokanaler i inn og utland blant annet NRK P1. Han bor nå i Nannestad Kommune på Romerike og vil være å se på scener rundt omkring i hele landet når konsertscenene sakte men sikkert åpner opp igjen.

"Så Går En Dag" er tilgjengelig på alle strømme plattformer den 14 august.

Albumcover "Så Går En Dag" av Robin Grønvold

Om Appsonite Music and Apps

Appsonite Music and Apps
Bokfingvegen 39
2032 Maura

+47 90 53 15 68http://www.appsonite.no

Appsonite Music and Apps AS representerer Robin Grønvolds som artist og låtskriver.

Følg saker fra Appsonite Music and Apps

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Appsonite Music and Apps på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Appsonite Music and Apps