Robert Smith-Hald med ny singel, «Like a Storm» ute nå!

Robert Smith-Hald - Like a Storm

Lytt her

Låtskriver, forfatter, brygger og-øldesigner Robert Smith-Halds «Like a Storm» er ute nå! Låten er en vakker melodi med et trist tema og budskap; menneskeheten er fanget i en turbulent polarisert verden i klima og politisk krise, en verden som brenner og en verden som drukner; i en storm som ikke lar seg stoppe.

Årets beste plate

Roberts Debutalbum «Innocence Said»(2009)kåret av Bård Ose til beste rockeplate fra Bergen 2009

Siden debuten har Robert også levert flere kritikerroste album. Robert er også kjent fra Norske Talenter. Han turnerer Norge og har hatt flere hits på Radio, med Innocence Said som et av de fortsatt mest spilte sangene i Norge, flere singler underveis og nå med sangen «Listen» fra plate med samme navn, og fjorårets hit «Red Hot Mamma».

Djevelsk oppvekst

"Pop og rock var satans musikk"

Robert vokste opp i en religiøs sekt der all popmusikk var strengt forbudt. Hans første møte med rocken var gjennom en gammel opptrekkbar platespiller og noen skitne plastplater, funnet på en søppelhaug i skogen. Barnepiken knuste alt med slegge da tonene fra Elvis Presleys «Jailhouse Rock» knitret seg gjennom kroppen. Men murenvar brutt, en gang for alle, og Robert så seg aldri tilbake. Du kan lytte på og kjøpe låten «Like a Storm» der digitalmusikk er å strømme og kjøpe.

Espen Berg Trio slipper sitt fjerde album!20.5.2022 11:57:10 CEST | Pressemelding

Espen Berg Trio slipper sitt fjerde album på Odin Records 20. mai. "Fjære" består av sju nye komposisjoner signert Berg og er spilt inn i en tid der det har vært vanskelig å samles. Som en motvekt til dette, og som et symbol på samhold og vennskap har trioen for første gang tatt med seg gjesteartister i studio: Mathias Eick (trompet), Hanna Paulsberg (sax) og Silje Nergaard (vokal). Albumet er på mange måter en naturlig evolusjon av trioens allerede etablerte kvaliteter, men byr på flere overraskelser underveis. Michael Scott Hartung i Propeller Music Division har også løftet musikken ytterligere med en gjennomarbeidet og detaljert produksjon.

Ny musikk fra Marte Eberson!20.5.2022 11:19:46 CEST | Pressemelding

Marte Eberson er ute med singelen «This Will Blow» - en deilig up-tempo poplåt som passer perfekt i sommerspillelisten. Med en vintage-vibe og fengende melodier, formidler sangen et gjenkjennelig budskap. Det er en optimistisk poplåt, men med en stofflighet og et analogt uttrykk som skal vekke assosiasjoner til en annen tid. Et lite tilbakeblikk til 60-tallet, men samtidig med et moderne, friskt uttrykk. Hør «This Will Blow» her! Tematikken i låta tar opp viktige, men enkle spørsmål, på en gjenkjennelig måte; som hvem en selv er i og utenfor et forhold, og selvstendighet. Å tørre å stå på egne ben, være alene og handle på vegne av en selv - om menneskelige dilemmaer som dukker opp i livet. «Jeg skrev låta «This Will Blow» i en tid hvor jeg var veldig gira på å klare meg selv. Jeg var lei av å føle at andres behov gikk foran min egen magefølelse, som skrek høyt at jeg ville være fri. Låten handler om å klare seg på egenhånd, å tørre å løsrive seg fra noe som ikke er bra for en. Det er p