Ringnes-sjefen hentes til Kronenbourg
Røed går inn i rollen som administrerende direktør for Kronenbourg umiddelbart. Kronenbourg er Frankrikes nest største bryggeriselskap og blant annet kjent for merkene 1664 Blanc og Grimbergen.
- Det er ikke med lett hjerte jeg nå takker for meg. Jeg startet i Ringnes første gang i 2010 og har siden den gang stadig latt meg imponere over hva som bor i dette selskapet; Vi har en stolt historie og meget sterke merkevarer som enhver nordmann har et forhold til. Og ikke minst har vi utrolig mange flinke folk som alltid gir hundre prosent for selskapet. Nå ser jeg frem til å ta fatt på nye, spennende utfordringer i Kronenbourg - også det et bryggeri i Carlsbergfamilien med en stolt historie og mange meget sterke merkevarer, sier Røed.
- Jeg vil benytte anledningen til å takke Anders for samarbeidet og innsatsen han har lagt ned for Ringnes. Han har vært en meget solid leder som har satt en tydelig retning for selskapet og levert meget sterke resultater, sier finansdirektør og konstituert administrerende direktør i Ringnes, Kim Rolf.
Arbeidet med å finne en ny administrerende direktør for Ringnes pågår. Så snart en ny kandidat er på plass vil dette annonseres.
Anders Røed startet i Ringnes som Marketingdirektør i 2010, fra stillingen som konserndirektør marked i Storebrand. Etter 4,5 år i rollen som Marketingdirektør i Ringnes gikk han videre til stillingen som VP Marketing og deretter VP Commercial i Western Europe i Carlsberg Group. Han kom tilbake til Ringnes i 2017 i rollen som administrerende direktør.
Nøkkelord
Kontakter
Nicolay BruusgaardKommunikasjonssjefRingnes
Tel:90084257nicolay.bruusgaard@ringnes.noBilder
Lenker
Om Ringnes
Ringnes AS er Norges største bryggeriselskap med cirka 900 medarbeidere. Selskapet eies av Carlsberg Group, som er verdens fjerde største bryggerikonsern. Ringnes leverer øl, brus og vann til det norske drikkemarkedet.
Følg pressemeldinger fra Ringnes
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Ringnes på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Ringnes
Norges sprekeste 90-åring26.3.2024 11:36:23 CET | Pressemelding
Solo, en av Norges mest kjente og kjære merkevarer, fyller 90 år. I flere tiår har den gule brusen vært en selvskreven del av norske påsketradisjoner og skapt glede og god stemning i norske hjem og hytter.
Det blir Solofest i påsken21.3.2024 13:59:46 CET | Pressemelding
For veldig mange er Solo en ufravikelig del av påskehyggen. Med et forventet forbruk på rundt 7 millioner liter Solo i og rundt påske, tilsvarer dette over 20 prosent av det årlige salgsvolumet til den folkekjære brusen.
Pepsi MAX i ny drakt19.3.2024 13:31:27 CET | Pressemelding
Denne uken kommer de første Pepsi MAX-boksene og flaskene med nytt design ut i butikkene. Endringene er en del av en global konseptfornyelse fra PepsiCo.
Grøttland til Ringnes29.2.2024 15:28:59 CET | Pressemelding
Ringnes styrker seg på kommunikasjon og bærekraft når Jeppe Grøttland går inn i en nyopprettet rolle som senior kommunikasjonssjef med ansvar for ESG fra 1. mars.
30 år siden Imsdaleventyret startet12.2.2024 11:42:08 CET | Pressemelding
- Da vi under OL på Lillehammer lanserte Imsdal, var det mange som var skeptiske. Vi fikk høre at vann på flaske ville være som å selge sand i Sahara. 30 år senere – med fasiten i hånd – kan vi trygt si at skeptikerne tok feil, sier merkevaresjef for Imsdal i Ringnes, Josefine Hagatun.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom