Foreningen Ridderrennet

Ridderuka med Ridderrennet avlyses

Foreningen Ridderrennet har ut ifra en helhetlig vurdering og etter faglig anbefalinger besluttet å avlyse arrangementet «Ridderuka 2020» på grunn av koronaviruset.
Person på sitski

Foreningen Ridderrennet har ut fra en helhetlig vurdering og etter faglig anbefalinger besluttet å avlyse arrangementet «Ridderuka 2020» på grunn av koronaviruset. Dette skjer i forståelse og samråd med våre medarrangører fra Forsvaret, Beitostølen Helsesportsenter og Norges idrettshøgskole.

Vi har fulgt utviklingen av koronaviruset og råd fra nasjonale helsemyndigheter tett. Dette sammen med grundige vurderinger og entydige faglige råd gjør at den 57. utgaven av Ridderuka med Ridderrennet ikke gjennomføres.

Det var over 400 deltakere fra 14 nasjoner påmeldt til vår vintersportsfestival som går over en uke på Beitostølen. Sammen med medarrangører og frivillige er det 1500-2000 personer involvert for å gjennomføre verdens største vintersportsuke for syns- og bevegelseshemmede.

Den planlagte generalforsamlingen som skulle vært avholdt under Ridderuka flyttes, og det vil sendes ut en ny innkalling så raskt det lar seg gjøre.

Vi ser frem mot 2021, og ønsker velkommen til Ridderuka fra 14. til 21.mars 2021

Spørsmål rettes til Markeds- og kommunikasjonssjef Janniche Larssen Bockmann,
tlf. 951 93 923 / jlb@ridderrennet.no

Person på sitski

Om Foreningen Ridderrennet

Foreningen Ridderrennet
Idrettens Hus, Sognsveien 73

21 02 90 37http://www.ridderrennet.no/

Foreningen Ridderrennet stimulerer til en aktiv hverdag for personer med funksjonsnedsettelse. Vi er stolt arrangør av tre arrangementer gjennom året med fokus på mestring i sosialt fellesskap med friluftsopplevelser. Vi samarbeider med utdanningsinstitusjoner som bidrar med studenter i praksis innen idrett, fysisk aktivitet og helse i tillegg til tett samarbeid med særforbund innen idretten som Norges Skiforbund, Norges Skiskytterforbund, Brettforbundet, Norges Seilforbund, Norges Padleforbund, Norsk Orientering i tillegg til Den Norske Turistforening.

Barnas Ridderuke er en leirskoleuke for barn med funksjonsnedsettelser fra 10 til 16 år.
Uken arrangeres januar hvert år, og har eksistert i snart 40 år. Her får barn med ulike former for funksjonsnedsettelse prøvd seg på skileik og turer på langrenn i fantastisk vinterlandskap.

Ridderuka med Ridderrennet
Verdens største vintersportsuke for syns- og bevegelseshemmede med aktiviteter på snø som langrenn, alpint, skiskyting, truger, snowboard, kiting, og hundespannkjøring på dagen. På kveldstid er det også variert og omfattende program.
Deltagerne kommer fra 10-15 ulike nasjoner, og er i alderen fra 10 til 100 år. Ridderuka avsluttes med det tradisjonsrike Ridderrennet.
Foreningen Ridderrennet arrangerer Ridderuka i samarbeid med Forsvaret, Norges Idrettshøyskole og Beitostølen Helsesportsenter.

Riddercamp
En friluftscamp på høsten hvor vi bor sammen i lavvoer og driver med aktiviteter som kajakk, leirdueskyting, fjellturer og hesteridning.

Følg pressemeldinger fra Foreningen Ridderrennet

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Foreningen Ridderrennet på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Foreningen Ridderrennet