Rettferdig helsehjelp til alle!

1/1-21 ble massasjeterapi pålagt merverdiavgift og for pasientene blir behandlingen 25% dyrere.

Norges Massasjeforbund har laget en lobbyfilm rettet mot politikere, byråkrater og beslutningstagere. Våre medlemmer yter helsehjelp som kan lindre muskel- og skjelettplager og være med på å redusere sykefravær og uføretrygd. Massasjeterapi har hatt mva-fritak, akkurat som f.eks fysioterapeuter og kiropraktorer - men i COVID 19-årene 2020/21 blir altså våre medlemmer plutselig pålagt 25 % mva hvilket gjør behandlingen for de som trenger dette atskillig dyrere! Stortinget ved opposisjonen vedtok at det skal en utredning til, vi har derfor et håp om at myndighetene tar til fornuft og klarer å skille seriøse, kunnskapsbaserte og godt utdannede utøvere fra den mindre seriøse delen av det som kalles alternativbransjen. Norges Massasjeforbund ønsker å påvirke til rettferdig helsehjelp og valgfrihet for alle - og at de som trenger nettopp denne behandlingene aller mest fortsatt skal ha råd til det!

Ta deg tid til å se filmen:

Norges Massasjeforbund er det største særforbundet for massører og massasjeterapeuter som jobber med helserettet behandling og massasjeterapi i Norge. Vi ble etablert i 1995 og har over 650 medlemmer.