Retriever kjøper sosiale medier-startupen RelationDesk
Analyseselskapet Retriever kjøper sosiale medier suksessen RelationDesk og tilbyr dermed en komplett løsning for selskaper som ønsker å integrere kommunikasjon i alle typer mediekanaler.

- Vi kompletterer hverandres virksomheter og sammen kommer vi til å skape ett unikt kundetilbud, sier Espen Viskjer, Norgessjef i Retriever.
En leverandør for alt
RelationDesk har utviklet en tjeneste for håndtering og oppfølging av sosiale medier. Det betyr at virksomheter kan publisere poster, håndtere kundehenvendelser og analysere aktiviteten på ett og samme sted.
- Gjennom oppkjøpet av RelationDesk blir vi den eneste aktøren som kan tilby en komplett løsning for håndtering av redaksjonelle- og sosiale medier. Det har vært etterspurt av våre kunder og kommer til å bli den nye bransjestandarden, sier Espen Viskjer. Sammen med RelationDesk kommer våre kunder til å ha en fullstendig oversikt over hva som sies om dem i alle mediekanaler, samtidig som de vil kunne påvirke dialogen i sosiale medier, håndtere kundehenvendelser og analysere utfallet, legger han til.
Mer innovasjon
RelationDesk har uten eksterne investorer siden 2012 vokst til et lønnsomt selskap og har fått noen av de største selskapene i Sverige på kundelista, som Swedbank, Telia og SAS.
- Vi kommer til å fortsette å drive RelationDesk som ett eget varemerke. Men med Retriever som eiere, får vi mer muskler til å drive utvikling og innovasjon, forteller Fritjof Andersson, gründer og administrerende direktør i RelationDesk. - Sammen med Retriever kommer vi til å satse fullt ut på å etablere oss i alle de Nordiske landene, der Retriever allerede har en sterk posisjon, legger han til.
Retriever som er eid av NTB og det svenske nyhetsbyrået TT har raskt vokst seg til å bli markedsleder på tradisjonell medieovervåkning og analyse i Norden. Retriever står også bak tjenesten Atekst/Mediearkivet. De siste ti årene har selskapet også satset på overvåkning av sosiale mediekanaler.
- Dette oppkjøpet er i tråd med vår strategi. Vi skal posisjonere oss innenfor vårt kjerneområde samtidig som vi skal styrke oss ytterligere på sosiale medier og mer helhetlige analyseleveranser til våre kunder, sier konsernsjef i Retriever Robert Söderling.
Nøkkelord
Kontakter
Espen Viskjer
+47 915 52 765
Fritjof Andersson
+46 739 38 11 40
Bilder

Om Retriever Norge
Retriever er Nordens største leverandør av medieovervåkning, verktøy for redaksjonell research og medieanalyse.Vi gir deg rask tilgang til relevant informasjon fra aviser, magasiner, radio, TV, web og sosiale medier – alt presentert på én digital plattform.
Med internasjonale samarbeidspartnere leverer vi også informasjon til internasjonalt orienterte virksomheter. Retriever eies av norske NTB og svenske TT.
Vi er lokalisert i Oslo, Stockholm, Gøteborg, København og Helsinki med cirka 170 ansatte.
Følg saker fra Retriever Norge
Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Retriever Norge på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste saker fra Retriever Norge
FNI-indeksen for norsk økonomi på trend5.12.2019 12:17:57 CET | Pressemelding
Etter to måneder med negativ utvikling har FNI indeksen gjennom november nå stabilisert seg på sitt trendnivå. FNI-indeksen ble sist oppdatert 30. November 2019.
FNI-indeksen for norsk økonomi under trend6.11.2019 09:00:00 CET | Pressemelding
Med oppdaterte tall for oktober viser FNI-indeksen for norsk økonomi at konjunktursituasjonen er under trend. Dette bekrefter utviklingen fra tidligere i høst om en svakere økonomisk utvikling. FNI-indeksen ble sist oppdatert 31. oktober 2019.
FNI-indeksen for norsk økonomi faller videre i september4.10.2019 10:00:00 CEST | Pressemelding
Etter to måneder med vekst falt FNI indeksen gjennom stort sett hele august måned. Fallet fortsetter når FNI indeksen nå er oppdatert med tall for september. Nivået på indeksen tilsier at konjunktursituasjonen er svakt under trend. FNI-indeksen ble sist oppdatert 30. september 2019.
Folk i Akershus lar seg oftest engasjere av Arbeiderparti-omtale9.9.2019 07:55:00 CEST | Pressemelding
Den siste måneden før kommune- og fylkestingsvalget er det omtalen av Arbeiderpartiet som skaper mest engasjement i sosiale medier. Det viser en analyse utført av overvåkning- og analyseselskapet Retriever.
Arbeiderpartiet engasjerer flest trøndere i sosiale medier9.9.2019 07:55:00 CEST | Pressemelding
Den siste måneden før kommune- og fylkestingsvalget er det omtale av Arbeiderpartiet som har skapt mest engasjement i sosiale medier. Det viser en analyse utført av overvåkning- og analyseselskapet Retriever.
Medier i Troms skriver flest artikler om Arbeiderpartiet9.9.2019 07:50:00 CEST | Pressemelding
Den siste måneden før kommune- og fylkestingsvalget er det Arbeiderpartiet som har generert flest medieoppslag i Troms. Omtalen av Ap er også den som skaper mest engasjement i sosiale medier. Det viser en analyse utført av overvåkning- og analyseselskapet Retriever.
I vårt presserom finner du alle våre siste saker, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom