Resultater Q2 2021 for Fjordkraft Holding ASA

Fjordkraft Holding ASA (Fjordkraft): Netto driftsinntekter i 2. kvartal økte med 24 prosent til 388 MNOK, opp fra 314 MNOK i 2020. Justert driftsresultat utgjorde 141 (124) MNOK i 2. kvartal 2021. Økningen er på 14 prosent fra samme periode foregående år.

– Kvartalet viser positiv utvikling og gode resultater. Vi har mange ulike salgskanaler, og fysiske kanaler har mot slutten av kvartalet vært tilbake på tilnærmet normalt aktivitetsnivå, sier CEO Rolf Barmen i Fjordkraft.

Fjordkraft, som også er et mobilselskap, offentliggjorde i går at de kjøper kundeporteføljen til mobilselskapet Skymobil. Skymobil har cirka 38 000 kunder.

Volum er også i mobilmarkedet viktig for lønnsomhet, fastslår Rolf Barmen.

Fjordkraft Mobil hadde ved utgangen av 2. kvartal nær 135 000 kunder og er med det landets største mobilleverandør uten eget nett.

Fjordkraft-konsernet offentligjorde tall for kundeutviklingen i 2. kvartal den 13. juli. Tallene viste total kundevekst i konsernet på over 20 000 kunder. Det var segmentene Utvidet Allianse, Norden og Bedrift som sto for veksten i kvartalet. Konsernets tall for 2. kvartal i Privatsegment viste betydelig forbedring og positiv trendutvikling sammenliknet med foregående, men nedgang i segmentet isolert.

Fjordkraft-konsernet består av virksomhet i Norge, Sverige og Finland og har i alt ca. 1 million kunder. Høsten 2020 kjøpte konsernet to selskaper i Norge og ett selskap med virksomhet i både Sverige og Finland.

Fjordkraft Holding ASA (ticker: Fkrft) presenterer resultater kl. 08 på webcast.

Presentasjonen holdes av konsernsjef Rolf Barmen og CFO Birte Strander.

For fullstendig børsmelding og resultatpresentasjon https://live.euronext.com/nb  «FKRFT» eller https://investor.fjordkraft.no/reports-and-presentations/

Konsernsjef Rolf Barmen. Foto: Hanne Solheim.

Fjordkraft er det største sluttbrukerselskapet for strøm i Norge. Fjordkraft startet med mobiltelefoni i privatmarkedet i april 2017 og er Norges største mobilaktør uten eget nett.
Fjordkraft tilbyr tjenester for lavutslippssamfunnet og drifter et alliansekonsept bestående av 35 mindre strømselskaper som kjøper tjenester av Fjordkraft.
Ved utgangen av 2021 hadde Fjordkraft 379 fast ansatte. Hovedkontoret er i Bergen. Selskapet har også kontorer på Sortland, Hamar og Kongsvinger, og i Sandefjord, Trondheim, Oslo og Stavanger.
Fjordkraft-konsernet inkluderer strømleverandører i Norge, Sverige og Finland, og teknologi- og tjenesteselskaper knyttet til kraftmarkedet.
I 2021 omsatte Fjordkraft-konsernet for 15,1 milliarder kroner. Fjordkraft Holding ASA ble børsnotert 21. mars 2018.