Resqunit AS

Resqunit på Deadliest Catch

Nyeste produkter testes på Sig Hansens store Alaskan krabbeteiner

I Discoverys TV-serie Deadliest Catch sesong 18, som sendes til våren, tester Sig Hansen og hans mannskap nye produkter fra Resqunit på de store krabbeteinene fra Alaska. En del av den kommende sesongen av den populære TV-serien blir filmet i Norge.

Om Resqunit AS

Resqunit AS
Grenseveien 21
4313 Sandnes

+4790168908https://www.resqunit.com

Resqunit er et havteknologiselskap som utvikler innovativt utstyr for å uskadeliggjøre og hente opp tapt fiskeutstyr. Gjennom sensordatainnsamling og programvare har selskapet som mål å øke kunnskapen om havet og øke forutsigbarhet i fiske. Hvert år går mellom 500 000 og 1 000 000 tonn fiskeredskap tapt på havet. En betydelig mengde av dette består av plast, som over tid løses opp til mikroplastpartikler og går inn i næringskjeden. Tapt fiskeutstyr skader både fiske, dyrebestand og miljø. Resqunit AB (publ) ble stiftet i 2021 som et morholdingselskap (listco) som eier 100 % av aksjene i det norske datterselskapet Resqunit AS, grunnlagt i 2017.

Følg pressemeldinger fra Resqunit AS

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Resqunit AS på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Resqunit AS