Resqunit AS

Resqunit åpner kontor i Canada

Det Sandnes-baserte selskapet Resqunit igangsetter nå sin internasjonale satsning ved å etablere sitt datterselskap i Halifax i Nova Scotia, Canada.

– Ved å etablere oss i Halifax får vi i første omgang tilgang til strategisk viktige markeder på østkysten av Canada og USA, sier administrerende direktør Helge Trettø Olsen.

Datterselskapet Resqunit Canada Inc. skal ledes av norskættede Erik Nobbe, som har 25 års erfaring i internasjonal fiskerirelatert forretning. Halifax ligger i episenteret for havteknologi, midt mellom USAs vestkyst og Europa. Her er stor investeringsvilje og politikere som virkelig legger til rette for industri og vekst.

– Halifax er den travleste havnen i Canada og er et viktigste handels- og industrisenter. Dette er et strategisk viktig steg for oss da vi allerede merker internasjonal interesse for produktet vårt.

Hjelper fiskeren og sparer miljøet
Selskapet Resqunit har det siste året vekket stor oppmerksomhet med sin oppfinnelse som gjør det mulig for fiskere å sikre sine krabbe- og hummerteiner, slik at man unngår tap av kostbart utstyr. Mistede fiskeredskap utgjør den største trusselen for den fangstbaserte havbruksnæringen, i tillegg til at det er den desidert største årsaken til plastforurensning i havet.

Prosjektet har mottatt støtte fra Innovasjon Norge, Handelens Miljøfond og fra private investorer som ser et stort potensiale i produktet.

I Norge blir Resqunit å finne i butikker over hele landet i Juli måned.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:

Helge Trettø Olsen, administrerende direktør i RESQUNIT
helge@resqunit.no

For mer informasjon om produktet og selskapet, vennligst besøk våre hjemmesider www.resqunit.com. Her vil du også finne videoer med Kapt. Sig Hansen fra Discovery Channel’s TV serie «Livsfarlig fangst» hvor han viser og forklarer produktet.

Om Resqunit AS

Resqunit AS
Grenseveien 21
4313 Sandnes

+4790168908https://www.resqunit.com

Følg pressemeldinger fra Resqunit AS

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Resqunit AS på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Resqunit AS