Renate Slettli Nymo (44) er ny regiondirektør i nord

Renate Slettli Nymo (44) er ansatt i stillingen som administrerende direktør i Bladet Nordlys og regiondirektør i Amedia region nord.
Regiondirektør Renate Slettli Nymo. Amedia

Renate Slettli Nymo har lang ledererfaring som toppleder, strategidirektør, HR-direktør og økonomisjef, og kommer nå fra stillingen som strategisk rådgiver i Atea. Hun har et stort nettverk i distriktet, gjennom flere lederroller og engasjement i Næringsforeningen i Tromsøregion. Direktør for mediehus i Amedia, Morten Nilsen, er svært tilfreds med ansettelsen av en erfaren næringslivsleder i rollen.

– Amedia har en sterk og viktig posisjon i nord. Vi er overbevist om at vi med ansettelsen av Renate vil styrke og utvikle oss i et strategisk viktig område for Amedia. Renate har god kommersiell teft, dyp digital innsikt og sterke strategiske egenskaper. I tillegg er hun veldig dyktig med folk, sier Nilsen.

Amedia har jobbet grundig med rekruttering til denne nøkkelstillingen, og nettopp ledelse, strategisk forretningsutvikling, kundeforståelse og innovasjon har vært viktige temaer i stillingsanalysen.

– Jeg ser fram til å ta med med meg erfaringer med digital transformasjon og endringsprosesser inn i en ny bransje. Jeg gleder meg til å bli kjent med mediebransjen og ser også fram til å jobbe tett med næringslivet i nord, sier Renate.

Renate får en nøkkelrolle i Amedia. Hun blir styreleder i seks sterke aviser: Finnmark Dagblad, Finnmarken, Finnmarksposten, Fremover, Lofotposten og Lofot-Tidende. Hun blir også administrerende direktør i Bladet Nordlys, og utgjør toppledelsen i mediehuset sammen med sjefredaktør Helge Nitteberg.

Renate beskrives som strategisk sterk og en pådriver for endring. I tillegg beskrives hun som en tillitvekkende person som er flink til å «oversette strategi» og få med seg folk. Hun er utdannet siviløkonom. Før hun begynte i Atea har hun hatt r hun hatt nøkkelstillinger i JM Hansen, Troms Kraft og Ernst & Young.

Renate Slettli Nymo begynner i stillingen 9. august.

Regiondirektør Renate Slettli Nymo, telefon 952 73 648

Direktør for mediehus Morten Nilsen, telefon 911 89 719