Remote utökar partnermarknadsplatsen för att kämpa för hållbarhet

Utökningen av Remote Marketplace kommer att möjliggöra för företagets kunder över hela världen att vidta åtgärder mot klimatförändringen.

STOCKHOLME, Sept. 08, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) -- Remote, som är ledande inom uppbyggnad, hantering och stöd av globala, distribuerade arbetsstyrkor, meddelar att man nu utökar sin Remote Marketplace — ett ekosystem av partners som är framtaget för att stödja Remote's uppdrag att öppna arbetsvärlden för alla personer, företag och länder — med en ny kategori för hållbarhetspartner. Plan A, Consequence, Earthly, Watershed, Ecologi, Patch, EcoCart, Planetly, EarthShare, Lune, och Treedom kommer att ansluta sig till det växande nätverket av presenterade partners för att göra det möjligt för företag att genomföra holistiska förvaltningsplaner för miljö, sociala frågor och hantering (ESG).

"Den nya hållbarhetskategorin ligger Remote varmt om hjärtat. Vårt uppdrag handlar inte bara om att globalisera arbetsstyrkorna, utan också om att hjälpa organisationer att bidra medvetet till vår planet", säger Job van der Voort, medgrundare och vd för Remote. "Att leda företag i en global arbetsmiljö som ständigt utvecklas är en otroligt stor uppgift och vi inser att det enda sättet att göra det är att samarbeta med företag som har en gemensam vision. Remote Marketplace hjälper våra kunder att hantera tillväxt och anpassa sig till förändringar med hjälp av de bästa verktygen och det bästa stödet som finns."

Med den nya hållbarhetskategorin sammanför Remote Marketplace verktyg som en klimatstrategiutvecklare, koldioxidhanteringsplattformar, koldioxidavlägsnande och kompenserande integrationer, koldioxidkrediter och naturbaserade projektmarknadsplatser, trädplanteringsintegrationer, plattformar för att ge arbetsplatser och engagemang, en volontär portal och mer från ledande miljöförändringsföretag. En av de senaste hållbarhetspartnerna, Plan A, hjälper företag att minska koldioxidutsläppen från sin verksamhet och utveckla en långsiktig hållbarhetsplan med sin plattform för koldioxidredovisning och sitt verktyg för ESG-rapportering.

"Klimatförändringen är vår tids mest brådskande fråga, och vi har inte mycket tid kvar för att minska koldioxidutsläppen i vår ekonomi. Därför är det av största vikt för företagen att mäta och minska koldioxidutsläppen och att integrera ESG-kriterierna i affärsresultaten", säger Lubomila Jordanova, vd för Plan A. "Med Remote Marketplace kan företagen hitta rätt leverantör av dessa tjänster. För oss är det en chans att få kontakt med mer ambitiösa organisationer som är villiga att nå netto nollmål."

Remote lanserade sin marknadsplats först 2021 för att erbjuda kraftfulla appar, verktyg och tjänster som hjälper kunderna att spara tid vid val av leverantörer och öka sin globala tillväxt. Sedan dess har partnernätverket mer än fördubblats – inklusive kategoriledare som Lattice, Notion och Loom – för att hjälpa företag att hantera några av de största utmaningarna i samband med globalt distribuerat arbete som talangförsörjning, sökandespårning, produktivitet och samarbete, och nu, gör sin del för att bekämpa klimatkrisen.

Remote är dedikerade till att utöka antalet Marketplace-partners för att vidta åtgärder mot klimatförändringar och ytterligare effektivisera arbetsflöden för kunder som vill globalisera sin arbetsstyrka. Besök remote.com/partners/marketplace för mer information om hur du går med i Remotes uppdrag att forma framtiden för distansarbete.

Om Remote:
Talanger finns överallt — men inte möjligheter. Remote minskar klyftan genom att möjliggöra för arbetsgivare att anställa vem som helst varifrån som helst, vilket ger tillgång till möjligheter så att människor överallt kan skapa sig ett bättre liv. Remote hjälper företag att bli globala kraftpaket genom att ge dem tillgång till talanger utanför deras gränser. Tusentals företag förlitar sig på Remotes moderna plattform och juridiska, finansiella och kulturella expertis för att anställa, betala och hantera anställda och konsulter i över 150 länder. Remote grundades 2019 av Job van der Voort och Marcelo Lebre och stöds av ledande investerare som SoftBank Vision Fund 2, Accel, Sequoia, Index Ventures, Two Sigma Ventures och General Catalyst.

Kontakt:
Press (at) remote (dot) com

För att se det här innehållet från ml.globenewswire.com måste du ge ditt medgivande sidans topp.

Automox Expands Functionality and Reach with Remote Control and New Global Partnership4.10.2022 15:00:00 CEST | Press release

Product and distribution momentum set to fuel international growth Boulder, Colo, Oct. 04, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) -- Automox®, the cloud-native IT operations provider, today announced general availability of its remote control feature, offering global IT teams advanced troubleshooting capabilities from a single cloud-native console. Remote control is a powerful tool for IT teams everywhere. IT administrators often face a mountain of device-related issues daily, ranging from email account errors, password resets, and devices that won’t update, to processes that drain device resources. Without the ability to perform an in-depth investigation directly on the device, providing a fix generally requires significant time from IT teams and multiple tools. With remote control, IT admins can gain immediate access to end-user devices to troubleshoot issues directly. The functionality was developed in-house by Automox’s product team to help IT teams quickly address a wide array of common endpoint i

Huhtamaki launches innovative, recyclable ice cream packaging solution in the US, made with 95% renewable biobased material4.10.2022 15:00:00 CEST | Press release

HUHTAMÄKI OYJ PRESS RELEASE 04.10.2022 AT 16.00 EEST Huhtamaki launchesinnovative, recyclableice cream packaging solution in the US, made with 95% renewable biobased material Paper-based technology allows packaging to enter the North American paper recycling system easily.ConnectedPackaging QR code provides consumers with more information on sustainability. Huhtamaki, a key global provider of sustainable packaging solutions, today launches ICON® packaging, a breakthrough paper technology, initially for use for ice cream containers and lids, which enables recycling in communities with paper product recycling programs across the United States. This is a significant breakthrough in delivering a sustainable solution for consumers which combines Huhtamaki’s proprietary water-based barrier coating with SFI-certified paperboard and results in the entire package being made with 95% renewable biobased material. This enables the ice cream containers and lids to be recycled along with other paper