Remote Production bistår NTB med interim teknologi- og utviklingsdirektør

Remote Production har fått oppdraget med å bistå NTB i perioden frem til ny teknologi- og utviklingsdirektør er på plass. Jørgen Scheel går inn som interim i denne perioden.

Jørgen Scheel er til daglig system- og løsningsarkitekt i Remote Production. Han har tung teknologikompetanse og lang erfaring som CTO og system- og løsningsarkitekt. Han var i sin tid grunnlegger av Mediateket AS der han var CTO før selskapet ble solgt. Han kjenner NTB godt gjennom at Remote Production er valgt som underleverandør av video- og liveteknologi til den visuelle virksomheten i nyhetsbyrået.

Scheel vil rapportere til CEO og sitte i ledergruppen til NTB i denne perioden.

- Jeg er svært glad for at Remote Production kan bistå oss gjennom at Jørgen Scheel har tatt på seg dette oppdraget en periode. Han kjenner NTB godt og vet hvilken kompetanse våre utviklere har. Han har høy arbeidskapasitet og vil kjapt kunne sette seg inn i vår hverdag og våre teknologiske utfordringer, sier Tina Mari Flem, sjefredaktør og adm.dir i NTB.

Starter 2. mars

Tina Mari Flem har vært fungerende utviklingsdirektør for NTB siden august i fjor. I denne perioden har selskapet jobbet med å identifisere hvilken kompetanse en ny leder for området må ha for å ta NTBs teknologitjenester videre. Dette arbeidet er nå ferdigstilt og rekrutteringen til stillingen er allerede i gang. I mellomtiden fungerer Jørgen Scheel som interim teknologi- og utviklingsdirektør. Han starter allerede 2. mars.

- NTB er en stor og viktig aktør på innhold. Nyhetsbyrået skal være i europatoppen hva gjelder effektiv digital drift, smidig leveranse og distribusjon av dette innholdet. Jeg setter stor pris på at jeg får bidra til å finne ytterligere teknologiske løsninger for å bringe den utviklingen fremover, til glede for både kunder og ansatte, sier Scheel.

Jørgen ScheelTeknologi- og utviklingsdirektør (interim)

Tel:+47 918 54 300