Remote integrerar med HiBob för att effektivisera globala HR-processer

STOCKHOLM, Sverige, Aug. 24, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) -- Remote, ett ledande företag inom hantering av globala och distribuerade medarbetare, och HR-teknikföretaget HiBob integrerar sina mjukvaruplattformar. Genom integrationen kommer information om nya och befintliga medarbetare automatiskt att uppdateras från HiBob till Remote-plattformen, vilket minimerar administration och effektiviserar hanteringen av HR-processer över hela världen.

"Fler företag än någonsin försöker dra nytta av fördelarna med att anställa globalt distribuerade team, men de bromsas upp av de alltmer komplexa processerna", säger Todd Wilkens, Chief Product Officer på Remote. "Genom att driva plattformsoberoende kommunikation hjälper vi våra kunder att minska den tid som går åt till administrativa uppgifter och gör det möjligt för teamen att fokusera på mer prioriterade processer."

Hantering av teamdata på olika plattformar är avgörande för HR-team, särskilt de med internationella anställda, konsulter och frilansmedarbetare som måste påvisa regelefterlevnad i flera länder. Integrationen med HiBobs HRIS-plattform har utvecklats för att hjälpa HR-team att förbättra produktiviteten genom att minimera den tid som går åt till manuella processer och eliminera risken för mänskliga fel i samband med dubbla datainmatningar.

"Vi är mycket lyhörda för behoven på vår marknad och förstår att komplexiteten i att anställa internationella team har skapat utmaningar avseende HR-processerna," säger Yoav Gur, Senior affärsutvecklare på HiBob. "Remote och HiBob kompletterar varandra i sitt arbete med att göra det enklare för företagen att internationalisera sina HR-processer , och tack vare den nya integrationen kan gemensamma kunder samordna sina processer.

Remote gör det enkeltt för företag att på ett juridiskt korrekt sätt anställa talanger var som helst i världen, och. fungerar som registrerad arbetsgivare i över 60 länder. Remote utökar löpande antalet tillgängliga integrationer för att ytterligare effektivisera arbetsflöden för kunderna genom strategiska samarbeten med HRIS, ATS och andra HR-plattformsleverantörer.

Besök remote.com för mer information om Remote, dess expertis och dess innovativa lösningar.

Om Remote:
Talanger finns överallt — men inte möjligheter. Remote minskar klyftan genom att möjliggöra för arbetsgivare att anställa vem som helst varifrån som helst, vilket ger tillgång till möjligheter så att människor överallt kan skapa sig ett bättre liv. Remote hjälper företag att bli globala genom att ge dem tillgång till talanger utanför deras landsgränser. Tusentals företag förlitar sig på Remotes moderna plattform och juridiska, finansiella och kulturella expertis för att anställa, kompensera och hantera anställda och konsulter i över 150 länder. Remote grundades 2019 av Job van der Voort och Marcelo Lebre och stöds av ledande investerare som SoftBank Vision Fund 2, Accel, Sequoia, Index Ventures, Two Sigma Ventures och General Catalyst.

Om HiBob:
HiBob grundades för att modernisera HR-tech. HiBobs intuitiva och datadrivna plattform Bob är byggd för hur människor arbetar idag: globalt, på distans och i samarbete. Sedan lanseringen i slutet av 2015 har HiBob uppnått en tresiffrig årlig intäktstillväxt och blivit HRIS för mer än 2 000 moderna, medelstora och multinationella företag som förstår att en kraftfull ochsmidig HR-plattform är avgörande för organisatorisk framgång. Snabbväxande företag över hela världen som Monzo, Happy Socks, Gong, Fiverr och VaynerMedia förlitar sig på HiBob för att hjälpa HR-avdelningen och chefer att hitta, engagera, utveckla och behålla de bästa talangerna. Läs mer på www.hibob.com.

Kontakt:
Press (at) remote (dot) com

För att se det här innehållet från ml.globenewswire.com måste du ge ditt medgivande sidans topp.

Remuneration of Director by distribution of Millicom (Tigo) shares23.9.2022 23:00:00 CEST | Press release

Remuneration of Director by distribution of Millicom (Tigo) shares Luxembourg, September 23, 2022 – Millicom International Cellular S.A. ("Millicom") announces that, in accordance with the resolution of its shareholders at the annual general meeting held on May 4, 2022, it has distributed a total of 1,150 shares to one of the members of its Board of Directors as part of their non-executive director remuneration for the period from the date of the 2022 AGM to the 2023 AGM, to be held in May 2023. Details of the distributions are disclosed on Millicom’s website. -END- For further information, please contact Press: Yocasta Valdez, Sr. Manager Digital Media & Corporate Communications press@millicom.comInvestors: Michel Morin, VP Investor Relations Sarah Inmon, Director Investor Relations investors@millicom.com About Millicom Millicom (NASDAQ U.S.: TIGO, Nasdaq Stockholm: TIGO_SDB) is a leading provider of fixed and mobile telecommunications services in Latin America. Through our TIGO® and

Enento Group signed EUR 180 million syndicated loan agreement23.9.2022 16:00:00 CEST | Press release

ENENTO GROUP PLC, INVESTOR NEWS ON 23 SEPTEMBER 2022 AT 5.00 P.M. EET Enento Group signed EUR 180 million syndicated loan agreement Enento Group has today signed a new long-term financing agreement to be used for refinancing of its current financing arrangement. The financing agreement consists of a EUR 150 million long-term loan as well as a EUR 30 million revolving credit facility. The agreement is for three years and includes two one-year options for extension of the loan period. The loan replaces the financing agreement that was signed in October 2018 of a EUR 160 million long-term loan and a EUR 20 million revolving credit facility. The revolving credit facility has been unutilised. The margins of the financing agreement are linked to Enento Group´s financial covenants and include an option to link the margin also to sustainability criteria in the future. OP Corporate Bank, Danske Bank and Nordea Bank were acting as Mandated Lead Arrangers and Bookrunners. OP Corporate Bank acted