REMA 1000 tilbakekaller Stange Kremet Provence-saus

Melk står ikke med uthevet skrift i ingredienselisten på Stange Kremet Provence-saus. REMA 1000 trekker derfor produktet tilbake.

Tilbaketrekkingen gjelder Kremet Provence saus fra merket Stange. Alle batcher og datoer trekkes tilbake.

Personer med melkeallergi eller intoleranse burde ikke spise produktet. Det medfører ingen helserisiko for de som tåler melk.

Produktet er solgt i REMA 1000-butikker over hele landet. Kunder som har kjøpt produktet kan ta kontakt med sin butikk og få pengene tilbake.

Mattilsynet er varslet. REMA 1000 beklager hendelsen overfor sine kunder.

For mer informasjon, kontakt:

Stange Gårdsprodukter: Peter Aronsen, 414 65 545

REMA 1000: Martina A. Rabsch, 907 43 935

Reitangruppens visjon er å bli kjent som det mest verdidrevne selskapet. Reitangruppen omsatte i 2018 (inkl. franchiseomsetning) for 95 milliarder kroner, sysselsetter 38 000 mennesker i Norden og Baltikum, og er med dette blant Norges ti største selskap og en synlig aktør i Nord-Europas arbeidsliv.

Reitangruppen består av fem forretningsområder: REMA 1000, Reitan Convenience, Uno-X Energi, Reitan Eiendom og Reitan Kapital.