REMA 1000 tilbakekaller Kolonihagen Sesamfrø

Kolonihagen Sesamfrø uten skall 300g tilbakekalles da produktet inneholder for høye doser av plantevernmiddelet etylenoksid.

Tilbakemeldingen gjelder følgende batchnummer og holdbarhetsdatoer:

P6712: 04.07.21, 05.07.21, 06.07.21

P6720: 07.08.21, 10.08.21

P6745: 25.08.21, 26.08.21, 27.08.21, 28.08.21, 31.08.21, 01.09.21

Produktet representerer i følge Mattilsynet ingen akutt helsefare, men kan være skadelig over tid.

Berørte produkter fjernes fra butikk. Forbrukere som har produktet, kan levere det tilbake i butikk og få igjen pengene. Eller kaste produktet i restavfallet.

For ytterligere spørsmål, se https://www.matportalen.no eller kontakt REMA 1000 via kontaktskjema på www.rema.no.

Kontaktpersoner:

Marna Kotte, kvalitetssjef i REMA 1000. Tlf. 930 36 146

Torkel Fjørtoft, presseansvarlig i REMA 1000. Tlf. 482 37 669

Reitangruppens visjon er å bli kjent som det mest verdidrevne selskapet. Reitangruppen omsatte i 2019 (inkl. franchiseomsetning) for 97 milliarder kroner, sysselsetter over 38 000 mennesker i Norden og Baltikum, og er med dette blant Norges ti største selskap og en synlig aktør i Nord-Europas arbeidsliv.

Reitangruppen består av fem forretningsområder: REMA 1000, Reitan Convenience, Uno-X Energi, Reitan Eiendom og Reitan Kapital. I tillegg kommer Britannia Hotel, et femstjerners internasjonalt fullservicehotell i Trondheim.

Britannia Hotel 150 år12.6.2020 17:45:01 CESTPressemelding

14. Juni 1870 åpnet Andreas Myhre dørene til Britannia Hotel for første gang for 8 britiske lakselorder og to velstående amerikanere. På søndag fyller hotellet i Trondheim 150 år. Selve festmarkeringen skjer til høsten, den 31. oktober, med middag for 150 gjester og historisk meny med høydepunkter fra hotellets selskapsmenyer opp igjennom tidene. En egen bok om hotellets historie fra 1870 frem til i dag blir utgitt til høsten. På selve dagen 14. Juni lanseres hotellets egen rosé champagne i et nytt samarbeid med Ayala, som også laget hotellets Britannia champagne til gjenåpningen i 2019.