REMA 1000 tilbakekaller Goodly Nudler i Kopp 50g m/Biffsmak og Goodly Nudler i Kopp 48 g m/Kyllingsmak

Goodly Nudler i Kopp 50g m/biffsmak og Goodly Nudler i Kopp 48 g m/Kyllingsmak tilbakekalles, da produktet inneholder det ulovlige plantevernmiddelet etylenoksid.

Mattilsynet ble i sommer varslet om at flere matvarer omsatt i Norge inneholdt etylenoksid.Etylenoksid er et plantevernmiddel som er forbudt å bruke i mat i EU og EØS. Etylenoksid representerer ikke en akutt helsefare, men kan være skadelig dersom det inntas i store mengder over tid.

Tilbakekallingen gjelder følgende batchnummer og holdbarhetsdato:

LOT: 10264 R BEST FØR: 07.02.2022

Berørte produkter fjernes fra butikk. Forbrukere som har produktet, kan levere det tilbake i butikk og få igjen pengene.

For ytterligere spørsmål, se https://www.matportalen.no eller kontakt REMA 1000 via kontaktskjema på www.rema.no.

Kontaktpersoner:

REMA 1000 pressetelefon: Tlf. 906 08 560

Oda Nilsen Bækkelund, Trygg mat-ansvarlig: Tlf. 467 69 605

REITAN består av tre forretningsområder: REITAN HANDEL, REITAN EIENDOM og REITAN KAPITAL.I tillegg kommer Britannia Hotel, et femstjerners internasjonalt fullservicehotell i Trondheim.

REITAN HANDEL styrker seg på samfunnskontakt 7.9.2021 08:00:00 CEST | Pressemelding

Handelsselskapet REITAN HANDEL styrker seg på kommunikasjon og næringspolitikk. Øyvind Breivik fra Hydro Energi blir kommunikasjonssjef med ansvar for media, mens Stian Valla Taraldsvik fra First House og stortingsrepresentant Kårstein Eidem Løvaas får ansvar for næringspolitikk og myndighetskontakt. De tre vil rapportere til kommunikasjonsdirektør Inger Sethov. -Rammebetingelsene for vår bransje er i rask endring, og politiske og regulatoriske prosesser må følges tett, både i Norge og i EU. Når kunden er vår øverste sjef, må vi gjøre det vi kan for å sikre konkurransedyktige vilkår, som til syvende og sist gjør at vi kan skape de beste kundeopplevelsene, sier Ole Robert Reitan, administrerende direktør i REITAN HANDEL. -En sterk og stødig stemme om saker som er viktige for vår virksomhet er avgjørende for at vi skal lykkes i å forsterke vår posisjon som et ledende handelsselskap. Jeg ser frem til å få flere dyktige folk med på laget i REITAN HANDEL, sier kommunikasjonsdirektør Inger S