REMA 1000 får ny sjef fra 2024

Christian Hoel blir sjef for REMA 1000 Norge, fra 1. januar 2024.

Christian Hoel blir ny sjef for REMA 1000. Foto: Beathe Radby Schieldrop

Hoel kommer fra jobben som kjededirektør for Extra i Coop, og har tidligere hatt tilsvarende og ledende roller i blant annet ICA Norge/RIMI og Nortura.

– Christian er en ener i norsk dagligvarebransje og et perfekt tilskudd til REMA 1000-kulturen. Han er en positiv og offensiv leder med imponerende resultater. Få andre i bransjen kan vise til så positiv utvikling, så mye vekst og samtidig så mye engasjement blant folk. Jeg ser frem til å få Christian om bord til å lede Norges beste dagligvarekjede, sier Ole Robert Reitan, CEO i Reitan Retail og styreleder i REMA 1000.

Hoel sier han ser frem til å lede norges største dagligvarekjede.

– REMA 1000 en av norgeshistoriens største suksesshistorier, og jeg har stor ydmykhet, respekt og takknemmlighet for at jeg har fått denne muligheten som jeg ikke kunne si nei til. Samtidig vil jeg takke mine gode kollegaer i Coop. På vegne av alle ansatte i hele Extra-kjeden spesielt og i Coops verdikjede generelt, er jeg vanvittig stolt av den fantastiske reisen vi har hatt sammen de siste seks årene, sier Hoel. Han trer ut av sin stilling som kjededirektør i Extra med umiddelbar virkning.

Tom Kristiansen, som i dag leder REMA 1000 i Norge, vil fortsette som administrerende direktør frem til Hoel tar over stillingen 1. januar 2024.

– Tom er den stødigste lederen i REITAN-systemet gjennom alle tider, og jeg har stor tro på retningen som er satt for REMA 1000 Norge. Tom fortsetter ufortrødent med tydelige og offensive planer for høsten og neste år, slik at vi skal stå enda sterkere i konkurransen og bevise for alle at det er 1000 grunner til å velge REMA 1000, sier Reitan.

Om REMA 1000

REMA 1000 er lavpriskjeden hvor sluttsummen på kassalappen teller, og en av norges mest kjente merkevarer. Hver dag jobber butikkmedarbeidere og Kjøpmenn for å gi deg varer av høy kvalitet til lavest mulig pris. REMA 1000 eies av Reitan Retail.

Om Reitan Retail

Reitan Retail er et ledende retailselskap i Norden og Baltikum med virksomhet innen dagligvare, servicehandel og mobilitet i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Latvia, Estland og Litauen.

Reitan Retail omfatter forretningsområdene Reitan Convenience, Uno-X Mobility, REMA 1000 Norge og REMA 1000 Danmark.

Christian Hoel blir ny sjef for REMA 1000. Foto: Beathe Radby Schieldrop

REITAN er et holdingselskap som består av en rekke selskaper. Innenfor handel, Reitan Retail med merkevarer som REMA 1000, Narvesen, 7-Eleven, Uno-X, Pressbyran og R-Kioski. Innenfor eiendom, Reitan Eiendom med E C Dahls Eiendom, Vestenfjeldske eiendom, REBUS Handelseiendom, RELOG med flere. I tillegg har vi Reitan Kapital og i Trondheim, et femstjerners Britannia Hotel, under utvikling kunstmuseet Posten Moderne og Nye Hjorten Teater.