Rekordbillige restplasser

Akkurat nå er det rekordbillig å reise utenlands på sol- og badeferie. Utvalget er fortsatt større enn etterspørselen, og da presses prisene og man kan gjøre et skikkelig reisekupp. De som kan reise i løpet av de kommende ukene kan får en ukes feriereise til populære reisemål i Middelhavet for under kr 3000,- for 2 personer, inkludert både fly og hotell.

-  For de som vil reise på en vår- eller forsommerreise har akkurat nå mulighet til å gjøre et kupp da det er et prisnivå som vi ikke har sett på drøyt 10 år og antakelig ikke kommer til å se på mange år, sier Ellen Wolff Andresen, Markeds- og Administrasjonssjef hos Ticket.

Forrige sommers langvarige varmebølge førte til en minsket etterspørsel på utenlandsreiser, da mange nordmenn valgt å bli hjemme. Selv om det ikke er noen løfter om at kommende sommer vil by på like høye temperaturer så har minnet om fjorårets sommer ført til vi er mer avventende med å bestille årets ferie. Reiseselskapene har ikke helt klart å tilpasse kapasiteten etter nedgangen i etterspørselen på sol- og badereiser etter rekordsommeren, noe som gjør at de akkurat nå flyr med overkapasitet, For å fylle flyene senkes derfor restplass-prisene kraftig. På sommerens reiseutvalg har de imidlertid kuttet ned på kapasiteten, noe som gjør at prisene kommer til å stige igjen.

-  De som vil reise utenlands – som har mulighet til å ta ferie, og ikke trenger å tilpasse seg til skolens ferie – har akkurat nå en gylden mulighet. Det er også viktig å huske på at stadig flere av oss ikke reiser utenlands bare for solens og varmens skyld, men for opplevelsene som møte med andre kulturer, spennende severdigheter, gastronomiske opplevelser og mye mer blir, sier Ellen Wolff Andresen.

Priseksempel på 1-ukes restplasser - charter

Dato:     Avriesested:      Reisemål:            Pris per person:

1/6         Oslo                    Alanya,Tyrkia         kr 1.564,-

12/6       Oslo                    Kroatia                   kr 1.198,-

31/5       Bergen                Kreta                     kr 1.598,-

3/6         Bergen                Lefkas                   kr 1.748,-

1/6         Stavanger           Kroatia                  kr 1.598,-

2/6         Stavanger           Rhodos                 kr 1.395,-

1/6         Trondheim          Kroatia                  kr 2.648,-

2/6         Trondheim         Alanya, Tyrkia        kr 1.814,-

Kilde: Ticket

For mer informasjon kontakt:

Ellen Wolff Andresen, Markeds- og Administrasjonssjef Ticket FeriereiserEllen.wolff.andresen@ticket.no
Tlf: 90594673

Fredrik Selmers vei 6

90594673http://www.ticket.no

Følg pressemeldinger fra Ticket Feriereiser

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Ticket Feriereiser på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Ticket Feriereiser