Corporate Communications AS

REKOM stenger sine barer i Norge de neste 2 ukene

Skandinavias største utelivskonsern REKOM, med mer enn 25 barer og over 600 ansatte i Norge, stenger alle sine barer fra den 12. mars og minimum 2 uker fremover. Dette gjøres for å minimere smittespredningen av Covid-19 (koronaviruset) i Norge.

– Vi står i en alvorlig situasjon som land, og vi vet at smitten spres der folk samles. Derfor stenger vi alle våre barer og nattklubber i et forsøk på å hjelpe myndighetene med å bekjempe smittespredningen, sier Frederik Mygind, Country Manager Norge, og fortsetter:

– Vi har et sterkt ansvar både for våre ansatte og våre mange gjester som besøker våre barer og nattklubber hver helg  og ikke minst for vårt samfunn.

REKOM er Nordens største utelivskonsern, og har totalt over 4000 ansatte og 120 barer, restauranter og nattklubber  i Norge alene er det mer enn 600 ansatte og 25 barer.

Stengingen blir igangsatt med øyeblikkelig virkning og tiden vil nå brukes på å sikre færrest mulige konsekvenser for våre mange dyktige medarbeidere. Vi støtter fullt opp med de retningslinjer vi mottar fra myndighetene her til lands.

Les mer om REKOM Group og de norske barer som inngår i konsernet her:

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt, på vegne av REKOM:

Nicolaj Egerod, Chief Senior Advisor, Radius

nie@radiuscph.dk
Bredgade 19

Om Corporate Communications AS

Corporate Communications AS
Kavringen brygge 2

+47 23 89 89 30http://www.corporatecommunications.no/

Følg pressemeldinger fra Corporate Communications AS

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Corporate Communications AS på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Corporate Communications AS

REKOM-årsregnskap: Sterkt 2019 gir grobunn for optimisme på tross av korona-nedstengning3.7.2020 10:23:16 CEST | Pressemelding

REKOM økte både omsetning og tilstedeværelse i sine nøkkelmarkeder i 2019, og endte med en omsetning på nesten NOK 900 millioner og et driftsoverskudd på NOK 144 millioner (EBITDA). Samtidig reinvesterte REKOM i 2019 et tresifret millionbeløp i oppkjøp og utvikling av den eksisterende bedriften. Nordens største nattelivskonsern har tro på fremtiden til tross for korona-nedstengning, og eierne har tilført NOK 140 millioner som sikrer at REKOM står klar til å ekspandere når hverdagen vender tilbake.