REITAN investerer 15 millioner i studentene

Tirsdag 27. april slapp Samfundet den store nyheten om at REITAN går inn som hovedsponsor i deres nybyggprosjekt. Summen på avtalen mellom Samfundet og REITAN står på hele 15 millioner kroner, i tillegg til en leieavtale som vil gi Samfundet en viktig trygghet etter åpningen av nybygget.

Foto: foto.samfundet.no

- Samfundet er et viktig samlingssted for alle byens studenter. Skal vi bli Nordens beste studieby må vi tilby mer enn auditorium og lesesaler, sier Odd Reitan og fortsetter, vi ønsker å vise at vi setter pris på studentene og gjøre studietida i Trondheim så innholdsrik som mulig. Målet er jo at flest mulig studenter skal bli igjen her etter endt studietid, sier Odd Reitan.

Samfundet har lenge hatt stort behov for å bygge ut, og sponsoravtalen med REITAN hjelper nå med realiseringen av utbyggingen. Nybygget vil mellom annet gi nye konsertscener, serveringslokaler og arbeidslokaler, som vil være til stor glede for mange kommende generasjoner av Trondheimsstudenter.

- Dette er virkelig en jubeldag for studentene! Vi er utrolig stolte av å annonsere samarbeidet med REITAN og det er stor stas at de velger å gå for en slik storsatsing på Samfundet og studiebyen Trondheim, sier Samfundetleder Karen Mjør.

Stolt sponsor av Samfundet
Avtalen mellom REITAN og Samfundet fører med seg et større samarbeid. Det er planer om samarbeid om kultur, både mot Britannia Hotel og kanskje etter hvert kunst- og teatersatsningen i Postgården. REITAN vil bli profilert på taket av Samfundet og vil også sette sitt preg på noen av lokalene i nybygget.

- Studentene i Trondheim fortjener sin egen arena for kultur, samfunnsengasjement og feiringer. Jeg er glad for at vi kan være med å realisere studentenes nybygg, sier Odd Reitan.

Det er flere år siden Samfundet har hatt en sponsor av en slik størrelse, og Samfundetlederen ser frem til å igjen samarbeide med en så etablert aktør.

- Vi har vært opptatt av å finne en samarbeidspartner som går i tråd med Samfundet sitt verdigrunnlag, noe vi så absolutt opplever at REITAN gjør. Vi er stolte av dette samarbeidet og har kommet frem til en avtale som begge parter er veldig førnøyde med, smiler Karen Mjør.

Støtter studentene i en vanskelig tid
Det siste året har vært hardt for studentene, og flere undersøkelser har vist hvor viktig det er med gode møteplasser utenfor campus, både i unntakstid og normale tider.

- Møteplasser som Samfundet er viktigere enn noen gang tidligere. Derfor er det er spesielt gjevt at REITAN går inn med støtte til nybygget akkurat nå. De hjelper oss med å skape en god møteplass for mange kommende generasjoner av studenter, sier Karen Mjør.

- Det bor 40.000 studenter i Trondheim. Disse er kjempeviktig for byen vår. Det er en selvfølge for oss å støtte Studentersamfunnet, sier Odd Reitan.

Mads Harbo Sørum, PR- og kommunikasjonsansvarlig ved Studentersamfundet,

Berit Hvalryg, Presseansvarlig REITAN,

Foto: foto.samfundet.no

REITANs visjon er å bli kjent som det mest verdidrevne selskapet. REITAN omsatte i 2019 (inkl. franchiseomsetning) for 97 milliarder kroner, sysselsetter over 38 000 mennesker i Norden og Baltikum, og er med dette blant Norges ti største selskap og en synlig aktør i Nord-Europas arbeidsliv.

REITAN består av tre forretningsområder: REITAN HANDEL, REITAN EIENDOM og REITAN KAPITAL.I tillegg kommer Britannia Hotel, et femstjerners internasjonalt fullservicehotell i Trondheim.