REITAN HANDEL styrker seg på samfunnskontakt

Fra venstre: Øyvind Breivik, Inger Sethov, Kårstein Eidem Løvaas og Stian Valla Taraldsvik. Foto: REITAN HANDEL

Handelsselskapet REITAN HANDEL styrker seg på kommunikasjon og næringspolitikk.

Øyvind Breivik fra Hydro Energi blir kommunikasjonssjef med ansvar for media, mens Stian Valla Taraldsvik fra First House og stortingsrepresentant Kårstein Eidem Løvaas får ansvar for næringspolitikk og myndighetskontakt.

De tre vil rapportere til kommunikasjonsdirektør Inger Sethov.

-Rammebetingelsene for vår bransje er i rask endring, og politiske og regulatoriske prosesser må følges tett, både i Norge og i EU. Når kunden er vår øverste sjef, må vi gjøre det vi kan for å sikre konkurransedyktige vilkår, som til syvende og sist gjør at vi kan skape de beste kundeopplevelsenesier Ole Robert Reitan, administrerende direktør i REITAN HANDEL.

-En sterk og stødig stemme om saker som er viktige for vår virksomhet er avgjørende for at vi skal lykkes i å forsterke vår posisjon som et ledende handelsselskap. Jeg ser frem til å få flere dyktige folk med på laget i REITAN HANDEL, sier kommunikasjonsdirektør Inger Sethov.

REITAN HANDEL, heleid av REITAN, har 39 000 medarbeidere og 3800 utsalgssteder i syv land i Norden og Baltikum, og omfatter sterke merkevarer som Narvesen, 7-Eleven, PressbyrånR-kioskiREMA 1000, Uno-X og YX.

Øyvind har hatt ledende stillinger i Hydros kommunikasjonsavdeling siden 2007, i dag som lederav kommunikasjon og samfunnskontakt i Hydro Energi. I REITAN HANDEL vil han ha ansvar for media, sosiale medier og beredskap.

Stian er i dag rådgiver i kommunikasjon, politisk analyse og mediehåndtering i First House. Han har mange års erfaring som folkevalgt og tillitsvalgt, samt som politisk rådgiver for Arbeiderpartiets partisekretær. I REITAN HANDEL vil han ha ansvar for arbeidsliv, transport og matsikkerhet, samt EU-politikk.

Kårstein sitter i stortingets næringskomite for Høyre, der han siden 2017 har hatt ansvar for virkemiddelapparatet, konkurranse-, handels- og næringspolitikk. I REITAN HANDEL vil han ha ansvar for politiske og regulatoriske prosesser knyttet til eiendomsutvikling og konkurransepolitikk.

Øyvind og Kårstein starter i REITAN HANDEL 1. oktober, mens Stian tiltrer 1. desember i år.

REITAN består av tre forretningsområder: REITAN HANDEL, REITAN EIENDOM og REITAN KAPITAL.I tillegg kommer Britannia Hotel, et femstjerners internasjonalt fullservicehotell i Trondheim.