REITAN HANDEL går inn i storhusholdning

Oslo, 7. juli – Innkjøpssammenslutningen GRESS Gruppen AS skifter grossist og velger REITAN HANDEL AS for leveranse av mat til sine over 500 medlemmer innen hotell-, restaurant- og cateringbransjen i Norge.

REITAN HANDEL, som i Norge omfatter blant annet REMA 1000, Narvesen og 7-Eleven, offentliggjorde nylig en plan om å gå inn i markedet for storhusholdning med en ambisjon om å få på plass de første kundene i løpet av 2021.

Avtalen med GRESS bekrefter vår satsing og inntreden i et nytt og attraktivt marked for REITAN HANDEL. Vi vil tilby en kundetilpasset varestrøm med forutsigbarhet og åpenhet fra leverandør til brukersted. Dette er godt nytt for leverandører, for GRESS, for REITAN HANDEL og for kunden – vår øverste sjef, sier Ole Robert Reitan, adm.dir.i REITAN HANDEL.

GRESS fremforhandler felles rammeavtaler med leverandører til hotell-, restaurant- og cateringbedrifter. GRESS eies av Scandic Hotels, Compass Group Norge og Radisson Hotel Group og representerer noen av de største og mest landsdekkende kundene i Norge.

- Storhusholdning er en viktig brikke i vår strategi om å forsterke det vi allerede er gode på, samtidig som vi fornyeross og vokser i et nytt og spennende markedØkt valgfrihet innen distribusjon til restauranter, hoteller og catering-selskaper er etterlengtet og etterspurt av både kunder og leverandørerVi har kompetansen og infrastrukturen som skal til for å lykkes og bringe verdi for alle parter, sier Ole Robert Reitan.

REITAN HANDEL skal utnytte ledig kapasitet og eksisterende infrastruktur i satsingen, blant annet et 30.000 kvadratmeter lager på Vinterbro utenfor Oslo, som lenge har vært tiltenkt satsningen på storhusholdning.

Markedet for hoteller, restauranter og cateringbedrifter, også kjent som HORECA-markedet, har en årlig omsetning på om lag 28 milliarder kroner.

Pia Almvang, ansvarlig for storhusholdning i REITAN HANDEL

Inger Sethov, kommunikasjonsdirektør i REITAN HANDEL

Om REITAN HANDEL

REITAN HANDEL eier konseptselskaper innenfor dagligvare, kiosk og drivstoff til kunder i syv land. Selskapet omfatter REMA 1000 Norge AS, REMA 1000 Danmark AS, REITAN CONVENIENCE AS og Uno-X Mobility AS med til sammen rundt 39000 sysselsatte og 3754 utsalgssteder i Norden og Baltikum.