Reitan Handel er nok en gang kåret til nest beste arbeidsplass i Norge

Ansatte i Reitan Handel trives godt på jobb, selv i annerledesåret 2020.

- Det gjør meg ekstra glad å se at vi fortsatt er en av Norges beste arbeidsplasser, ikke minst i annerledesåret 2020. I et år sterkt preget av usikkerhet, tilpassingsdyktighet og ikke minst arbeidsintensitet er jeg mildt sagt imponert og stolt av hver og en av våre dyktige medarbeidere, sier Ole Robert Reitan, Administrerende Direktør i Reitan Handel.

Verdidrevet kultur

For femte året på rad får Reitan Handel en andreplass i kåringen.

- Det siste året har vært spesielt og et veldig tøft år for oss i Reitan Concenience. Det å ha den stabiliteten som organisasjon, at vi fremdeles holder oss helt i toppen av kåringen, er en viktig bekreftelse på den sterke kulturen vår og noe vi er veldig stolte av, sier Marit Sælid Johannessen, HR- og kommunikasjonsdirektør i Reitan Convenience.

- Det er imponerende å se hvordan Reitan Handel har bygget en verdidrevet kultur som skaper et stort engasjement hos medarbeiderne. Det er fantastisk at de klarer å holde høyden, ivareta det kollegiale felleskapet og den åpne kommunikasjonen. Det er ikke mindre imponerende i den krevende tiden vi er inne i sier Jannik Krohn Falck, Administrerende direktør i Great Place to Work.

Gir resultater

Great Place to Work-kåringen avgjøres med en omfattende kulturanalyse og medarbeiderundersøkelse som besvares anonymt av medarbeiderne.

- For oss er dette stort og en bekreftelse på at investeringene vi har gjort rundt kulturbygning gir resultater. Vi er opptatt av at organisasjonen, og ikke minst kulturen vår skal være sterk nok til å tåle motgang, og dette var året vi virkelig ble satt på prøve, sier Tore Høylie, HR-direktør i REMA 1000.

Reitan Handels medarbeidere sier de opplever et høyt nivå av tillit, troverdig og respektfull ledelse, stolthet i arbeidet og en sterk følelse av fellesskap.

- Det er ingen underdrivelse å si at absolutt alle har måttet steppe opp og gjøre en ekstra innsats i 2020. Da er det fantastisk å få vite at våre medarbeidere fortsatt har det godt etter forholdene, og setter pris på arbeidsplassen, sier Administrerende direktør i REMA 1000, Trond Bentestuen.

Dette er 6. året på rad vi tar pallplassering i kåringen av Norges beste arbeidsplass. I et veldig spesielt år sier dette mye om den sterke kulturen i organisasjonen. Jeg blir både stolt og ydmyk av å være med i en så flott bedrift som Reitan Handel, fortsetter direktøren.

Omfattende kåring

I årets undersøkelse er det serviceapparatet til REMA 1000, Reitan Convenience med Narvesen, 7-Eleven og Northland, og Gladengen Drift som representerer Reitan i kåringen for store arbeidsplasser (flere enn 500 medarbeidere).

Med kulturanalyse og medarbeiderundersøkelse, som fokuserer på lederskap, tillit, troverdighet, respekt, rettferdighet, stolthet og fellesskap, rangerer Great Place to Work de beste virksomhetene innenfor fire kategorier; flere enn 500 medarbeidere, 200 – 499 medarbeidere, 50 – 199 medarbeidere og 20-50 medarbeidere.