REITAN HANDEL blir Reitan Retail

– Vi skal skape verdier for flere og gi tilbake til samfunnet, sier CEO Ole Robert Reitan.

Ole Robert Reitan, CEO i Reitan Retail (Foto: Øyvind Breivik/Reitan Retail)

Reitan Retail har kjente og kjære merkevarer som Narvesen, Pressbyrån, PBX, R-kioski, 7-Eleven, Uno-X, YX og REMA 1000 – blant mange andre.

– Vi skal skape de beste kundeopplevelsene for dagens og fremtidens kunder. Det er vårt løfte til kunden, vår øverste sjef, sier Ole Robert.

– Selv om navnet er nytt forblir målet til våre 39 000 medarbeidere i syv land det samme: Sammen skal vi gjøre hverdagen litt enklere og verden litt bedre, sier han.

Lang historie
Det er over 40 år siden den første REMA-butikken så dagens lys på Bromstad i Trondheim.

Selskapets verdibaserte kultur har lange tradisjoner. Det er noe av det som gjør Reitan Retail unikt og som sammen med dyktige folk gjør selskapet til hva det er i dag, mener han.

– Vi har en sterk verdibasert kultur. Den har vært grunnfjellet i vår drift og nøkkelen til suksess siden besteforeldrene mine Ole og Margit Reitan åpnet sin første kolonial i Nonnegata i Trondheim i 1948. Konseptet, franchisemodellen og kulturen vår skal vi forsterke og bygge videre på, samtidig som vi skal fornye oss og skape enda bedre løsninger for kunden i fremtiden.

Navnet er nytt. Men Reitan Retail skal fortsette å være et selskap som er nært, enkelt og ansvarlig.

– Gjennom sterke verdier, effektiv drift og lokalt eierskap skal vi skape arbeidsplasser og de beste kundeopplevelsene, sier Ole Robert.

Ole Robert Reitan, CEO i Reitan Retail (Foto: Øyvind Breivik/Reitan Retail)

REITAN er et holdingselskap som består av en rekke selskaper. Innenfor handel, Reitan Retail med merkevarer som REMA 1000, Narvesen, 7-Eleven, Uno-X, Pressbyran og R-Kioski. Innenfor eiendom, Reitan Eiendom med E C Dahls Eiendom, Vestenfjeldske eiendom, REBUS Handelseiendom, RELOG med flere. I tillegg har vi Reitan Kapital og i Trondheim, et femstjerners Britannia Hotel, under utvikling kunstmuseet Posten Moderne og Nye Hjorten Teater.