REITAN

REITAN CONVENIENCE NORWAY satser på bærekraftig kylling

Del

Narvesen, 7-Eleven, YX 7-Eleven, Northland og Caffeine tilslutter seg European Chicken Commitment (ECC). Det betyr at kyllingene skal vokse saktere, og få mer plass til å vokse.

Kenneth C. Olsen, Adm. Dir i REITAN CONVENIENCE NORWAY
Kenneth C. Olsen, Adm. Dir i REITAN CONVENIENCE NORWAY

– Vårt arbeid med dyrevelferd er viktig. Det betyr ytterligere bedrede levevilkår for over 200.000 kyllinger hvert år. Vi er glade for at vi har fremtidsrettede, endringsvillige og positive produsenter og leverandører med oss på laget. Dette er et teamarbeid, og vi lykkes ikke alene. Vi opplever at våre samarbeidspartnere tar våre krav til og arbeid med dyrevelferd og bærekraftige verdikjeder på alvor, og at de ønsker å gjøre en forskjell sammen med oss, sier Kenneth C. Olsen, Administrerende Direktør i REITAN CONVENIENCE NORWAY.

ECC er en felles standard for kyllingvelferd, utarbeidet av dyrevernorganisasjoner over hele verden. Les mer om standarden her: https://welfarecommitments.com/europeletter/

REITAN CONVENIENCE NORWAY har forpliktet seg til at alle kyllingprodukter innen utgangen av 2025 skal være ECC-godkjent, og at nærmere 70% er konvertert allerede i løpet av 2022.

– 15% av våre kyllingprodukter som selges i Narvesen, 7-Eleven, YX 7-Eleven, Northland og Caffeine vil i løpet av høsten være ECC-godkjent. I 2022 fortsetter vi arbeidet med å endre og konvertere ytterligere volum, slik at størstedelen av våre produkter som inneholder kylling (nærmere 70%) vil følge standarden i løpet av 2022. Målet om 100% skal nås i løpet av 2025, sier Olsen.

Mer om innfasing av ECC-standard i REITAN CONVENIENCE NORWAY: 

Vi har forpliktet oss til følgende plan for våre over 420 butikker, og alle kjedene våre: Narvesen, 7-Eleven, YX 7-Eleven, Northland og Caffeine.

  • I løpet høsten 2021 skal 15% av våre produkter med kylling følge ECC-standarden.
  • I 2022 skal størstedelen av våre produkter med kylling, ca. 70% av det totale volumet, følge ECC-standarden
  • De resterende av våre egne produkter som inneholder kylling skal i løpet av 2024 omstilles til ECC, og dermed følger 100% av våre egne produkter ECC-standarden. *
  • Vi skal også omstille alle andre produkter som inneholder kylling for å oppfylle ECC-standarden så snart som mulig. ** 

*Egne produkter er alle produkter med vår logo på seg, eller produkter som har blitt spesielt produsert for oss.

**Vi har forpliktet oss til at alle produkter vi selger som inneholder kylling skal følge ECC-standarden senest i 2025.

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

Kenneth C. Olsen, Adm. Dir i REITAN CONVENIENCE NORWAY
Kenneth C. Olsen, Adm. Dir i REITAN CONVENIENCE NORWAY
Last ned bilde

Om REITAN

REITAN
REITAN
Lade Gaard, Lade Alle 40
7041 Trondheim

73 89 10 00http://www.reitan.no

Om REITAN CONVENIENCE NORWAY

REITAN CONVENIENCE NORWAY har over 420 kiosk- og convenience-butikker i Norge under merkevarenavnene Narvesen, 7-Eleven, YX 7-Eleven, Northland og Caffeine. Tilsammen sysselsetter vi og våre franchisetakere rundt 3000 mennesker.

Vi jobber for å skape gode opplevelser for våre kunder og arbeidsmiljøer som inkluderer flere.

 

Følg pressemeldinger fra REITAN

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra REITAN på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra REITAN

REITAN HANDEL styrker seg på samfunnskontakt 7.9.2021 08:00:00 CEST | Pressemelding

Handelsselskapet REITAN HANDEL styrker seg på kommunikasjon og næringspolitikk. Øyvind Breivik fra Hydro Energi blir kommunikasjonssjef med ansvar for media, mens Stian Valla Taraldsvik fra First House og stortingsrepresentant Kårstein Eidem Løvaas får ansvar for næringspolitikk og myndighetskontakt. De tre vil rapportere til kommunikasjonsdirektør Inger Sethov. -Rammebetingelsene for vår bransje er i rask endring, og politiske og regulatoriske prosesser må følges tett, både i Norge og i EU. Når kunden er vår øverste sjef, må vi gjøre det vi kan for å sikre konkurransedyktige vilkår, som til syvende og sist gjør at vi kan skape de beste kundeopplevelsene, sier Ole Robert Reitan, administrerende direktør i REITAN HANDEL. -En sterk og stødig stemme om saker som er viktige for vår virksomhet er avgjørende for at vi skal lykkes i å forsterke vår posisjon som et ledende handelsselskap. Jeg ser frem til å få flere dyktige folk med på laget i REITAN HANDEL, sier kommunikasjonsdirektør Inger S

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom