Reiser du med barn med funksjonshemninger eller har du spesielle behov? Her er 3 hotelltips for deg

De fleste synes det å søke etter den perfekte reisen til sol og strand er halve gleden med ferieplanleggingen, og i gjennomsnitt bruker vi 28 dager på å undersøke ulike reisemuligheter på nett. Reiser du derimot med barn eller voksne med funksjonshemninger eller særskilte behov så blir denne prosessen ofte litt mer utfordrende. For å gjøre dette enklere for sine gjester har TUI satt sammen 3 hoteller i vinter som er tilpasset barnefamilier med spesielle behov.

Blue Star Marylanza Resort - TUI - Tenerife

-  I sommer fikk vi en henvendelse i sosiale medier om en liten pike som ikke fikk med seg rullestolen sin på ferie, en rullestol hun trenger for å kunne reise. Dette satte i gang en intern prosess hos oss der vi ser på hvordan vi kan gjøre det enklere for kunder med særskilte behov å finne den informasjonen de trenger. Arbeidet pågår enda, og i mellomtiden har vi funnet frem 6 ulike hoteller som passer for de som trenger litt ekstra hjelp på reisen, sier Nora Aspengren Kommunikasjonsansvarlig i TUI.

Gran Canaria, Lanzarote og Tenerife i vinter

Kanariøyene er kjent for å være blant nordmenns favorittreisemål om vinteren, nærmere 80 % av TUIs gjester reiser hit. Ikke bare er disse destinasjonene solsikre reisemål, de har også en velutbygget infrastruktur og det beste flytilbudet fra Norge.

-  Noe av det som er viktig å huske på når man reiser til utlandet og har behov for rullestol, er litt dårlig til bens eller har spesielle behov, er at stedet du reiser til har en god infrastruktur og god fremkommelighet. Små greske øyer med smale bratte brosteinsbelagte gater, er ikke ideelt. Derfor er Kanariøyene veldig godt egnet; her er hotelltilbudet bredt, du har tilgang til det man måtte trenge av lokale ressurser og det er enkelt å komme seg rundt, sier Aspengren.

Gran Canaria: TUI Blue Orquidea

TUI Blue Orquidea har en meget sentral beliggenhet nær strandpromenaden. Her finner du restauranter, barer, stort bassengområde, sceneunderholdning og mange av aktivitetene som tilbys i ferielandsbyen er ikke langt unna. Bassengområdet er det største på Bahia Feliz, her kan de aller yngste plaske i babybassenget med soltak, voksne slappe av i en solseng og de litt eldre barna kan leke i vannskliene.

• Alle fellesområder har rampe eller heis
  • Flytid er 5 timer og 50 minutter direkte fra Oslo
  • Beregnet transfertid fra flyplassen til hotellet er ca. 20–25 minutter

Lanzarote: TUI Blue Flamingo Beach Resort

TUI Blue Flamingo Beach Resort er et av våre mest populære familiehoteller i Playa Blanca. Her finnes det aktivitet for hele familien og et stort utvalg av restauranter. Leilighetene ligger i lave rekker med gangveier mellom bygningene og stilen på hotellet er inspirert av Lanzarotes kunstner César Manrique. Rett nedenfor hotellet ligger den fine sandstranden som området er kjent for. Bølgebryterne gjør at vannet er rolig og familievennlig. På hotellområdet finner du et trivelig bassengområde med ett hovedbasseng og ett lite basseng. Det finnes i tillegg et basseng med to barnesklier og et babybasseng med skygge.

Hotellet tilbyr følgende tilpasninger:

• Alle fellesområder har rampe, ikke heis
  • Flytid er 5 timer og 55 minutter direkte fra Oslo
  • Beregnet transfertid fra flyplassen til hotellet er ca. 45 minutter

Tenerife: Blue Star Marylanza Suites & Spa

Blue Star Marylanza Suites & Spa er et moderne og internasjonalt leilighetshotell, rett ved en av Tenerifes mange golfbaner og i gåavstand til Playa de las Americas og Los Cristianos. Hotellet har tre bassenger, det ene voksenbassenget er oppvarmet. Her finner du også et av øyas beste spa- og fitnessentre.

• Alle fellesområder har rampe eller heis
  • Flytid er 6 timer og 10 minutter direkte fra Oslo
  • Beregnet transfertid fra flyplassen til hotellet er ca. 25 minutter

For utfyllende informasjon om hva hotellene tilbyr, vennligst klikk deg inn på hotellsidene våre:

TUI Blue Orquidea

TUI Blue Flamingo Beach Resort

Blue Star Marylanza Suites and Spa

TUI råder alle sine kunder som har særskilte behov om å ta kontakt med oss for å sikre at alle behov blir ivaretatt og at reisen blir så behagelig som mulig. VI kan nås på 67 11 50 00 mandag til søndag fra 09.00 – 18.00. Du kan også nå oss via chat eller på Facebook https://www.tui.no/kundeservice/

TUI Blue Flamingo Beach Resort - TUI - Lanzarote
TUI Blue Orquidea - TUI - Gran Canaria
TUI Blue Orquidea - TUI - Gran Canaria

TUIs ferieatlas: Hit reiser vi i vinter - Kanariøyene topper listen i hele Europa13.12.2019 07:00:00 CETPressemelding

TUIs ferieatlas er her og vinterens reisetrender viser at Kanariøyene er nordmenns ubestridte favoritt, dette gjelder også i julen. Vi er ikke alene om å reise til Kanariøyene, samtlige av TUIs 13 markeder har en eller flere av de kanariske øyene på sine topplister. Sveitsere og Østerrikere velger eksklusive reisemål, og Egypt fortsetter veksten. TUIs Ferieatlas kartlegger reisemønsteret til TUIs mer enn 27 millioner gjester verden over og er basert på faktiske bestillingstall.

TUI lanserer TUI Blue, selskapets nye globale hotellmerkevare7.11.2019 08:00:00 CETPressemelding

TUI, verdens største reiselivskonsern, begir seg nå ut på sitt største hotell konsoliderings prosjekt noen sinne. Med lanseringen av hotellmerkevaren TUI Blue vil selskapet slå sammen tre eksisterende konsepter, med et mål å bli verdens største merkevare innen ferie og fritids segmentet med 100 egne hotell og et estimert belegg på 1 million gjester i året. Alle hoteller i TUI Blue-porteføljen kan bestilles fra 7. november, og er tilgjengelig for norske gjester fra sommeren 2020.

TUI med rekordstor økning i kapasitet denne vinteren - 2 millioner ekstra flyseter22.10.2019 07:00:00 CESTPressemelding

TUI, verdens største reiselivskonsern, lanserer nå en rekordstor økning i antall flyseter og forventer sterk vekst i flere av TUIs markeder. Selskapet investerer nå i enda flere valgmuligheter og økt fleksibilitet for sine kunder, og hele 2 millioner ekstra flyseter er nå tilgjengelig for TUIs kunder i Storbritannia. Veksten tillater også ansettelse av kollegaer fra konkursrammede Thomas Cook.

Nyhet: TUI lanserer tre nye eksotiske destinasjoner i vinter13.9.2019 07:00:00 CESTPressemelding

Tall fra reiseselskapet TUI viser at etterspørselen etter reiser til sol og strand i vinter er opp 15 % sammenlignet med samme periode i fjor, en stor andel av denne veksten er til såkalte eksotiske destinasjoner. I takt med den økte etterspørselen lanserer TUI nå pakkereiser til tre nye vinterdestinasjoner; Da Nang i Vietnam, Doha i Qatar, samt det som sies å være Karibiens mest fargerike destinasjon, Curaçao.