Reisenyhet: TUI lanserer ny direkterute fra Torp til Bulgaria i sommer

TUI lanserer nå ny direkterute til Europas mest prisgunstige feriedestinasjon, Bulgaria. Den korte flytiden, et bredt hotelltilbud, vannparker for de minste og flotte strender gjør Bulgaria til en sikker vinner denne sommeren.

TUI - Bulgaria

- Dette er et av sommerens absolutt mest prisgunstige reisemål og vi ser at stadig flere familier velger Bulgaria som feriedestinasjon. Hoteller med vannland, livlig uteliv og endeløse strender lokker flere og flere nordmenn hit hver sommer, sier Nora Aspengren Kommunikasjonsansvarlig i TUI i Norge.

Stor etterspørsel

Bulgaria blir stadig mer populært bland solsøkende nordmenn, og tall fra TUI viser en jevn vekst de siste årene og antall reisende ligger i år 18 % over fjoråret. Særlig barnefamilier har fått øynene opp for denne destinasjonen

Landsbyidyll og klubbliv

Bulgaria er et variert og idyllisk reisemål der man kan velge mellom alt fra livlige feriesteder til små sjarmerende gater og søvnige landsbyer.

TUI tilbyr åtte ulike reisemål:

• Sunny Beach er Bulgarias største reisemål med shopping, fornøyelser, strender og vannsport. Vårt eget TUI Blue For Families er populært, andre passer for deg som reiser uten barn.
  • Obzor og Tsarevo er middels store reisemål med småbyfølelse og et passe utvalg av restauranter
  • Nessebar er en kulturhistorisk idyll med trange brosteinsbelagte gater som står på UNESCOs verdensarvliste
  • Sinemoretz og Sveti Vlas bor du på all inclusive-hotell i landlige omgivelser
  • Pomorie passer for deg som ønsker en ferie ved fine strender og sjarmerende småbyer ved Svartehavet

TUIs tilbud i Bulgaria sommeren 2020:

• TUI flyr direkte til Bulgaria fra 24. juni 2020 til 12. august
  • Beregnet flytid fra Torp Lufthavn til Burgas er 3t 10m
  • Pris per person fra 3.904 kr

TUI - Bulgaria

Kofferten står klar, nå skal nordmenn ut å reise - vekst i reisesalget i hele landet14.4.2021 13:00:00 CEST | Pressemelding

Siste salgstall fra TUI viser at reiselysten fester seg i hele landet, og reisearrangøren melder om nær dobling i feriesalget den siste uken. Den største andelen av de reisende ønsker å reise til utlandet fra og med september, tallene viser vekst i alle sesonger som ligger ute til salg. Skolenes høstferier og juleferier er veldig populært blant barnefamilier, og jevnt over kjøper nå nordmenn dyrere ferieprodukter enn normalt.