TUI Norge

Redusert CO2-utslipp, mindre avfall og mer grønn energi: TUI har solgt 43 millioner «grønnere» reiser siden 2015

Del
- 84% vekst i antall kunder som bor på bærekraftsertifiserte hoteller - Bærekraftsertifiseringer for hoteller som gjør miljømessige og sosioøkonomiske forbedringer

Da bærekraftstrategien Better Holidays, Better World ble lansert i 2015, satte selskapet et ambisiøst mål om å gjennomføre 10 millioner “Grønnere og mer rettferdige” ferier i året innen 2020. TUIs siste bærekraftrapport bekrefter at målet er nådd, og 10,3 millioner slike reiser ble gjennomført i 2019. I perioden 2015-2020 ble 43 millioner «Grønnere og mer rettferdige» reiser gjennomført.

Hotellene er et viktig element i å drive bærekraftsarbeidet rundt omkring i verden. Et hvert hotells håndtering av lokalmiljøet, økonomien og egen miljøpåvirkning spiller en sentral rolle. Med «grønnere og mer rettferdige» reiser, menes opphold som inkluderer hoteller med særlig god praksis for håndtering av sitt sosiale og miljømessige ansvar. 

En analyse av 300 hoteller viser at hoteller med bærekraftsertifiseringer utkonkurrerer ikke-sertifiserte hoteller – De har i gjennomsnitt 10 prosent lavere CO2-utslipp, 24 prosent lavere avfallsvolum, 19 prosent mindre ferskvann per gjestedøgn, 23 prosent høyere bruk av grønn energi, og ni prosent høyere sysselsettingsgrad for ansatte fra destinasjonen. De leverer også høyere kvalitet og kundetilfredshet.

Basert på disse funnene, ville forskjellen mellom 43 millioner kunder som ferierte i en uke som bodde på et bærekraft-sertifisert hotell og et ikke-sertifisert hotell, utgjøre tilsvarende årlig CO2-utslipp fra 144 000 biler, det årlige energibehovet til 108 000 husstander, vannvolum på 10 600 svømmebassenger i olympisk størrelse - og et volumavfall som det vil kreve 15 700 avfallsbiler å transportere. 

- 43 millioner grønnere og mer rettferdige reiser er et sterkt utgangspunkt for TUI Gruppens forpliktelse til bærekraft. Dette viser; Vi tar ansvar og vi jobber med konkrete løsninger for mer bærekraftig turisme, sammen med våre partnere på destinasjonene. Som bransjeleder, vi er i stand til å sette standarder for bærekraft og skalere dem globalt. Vår bærekraftstrategi for de kommende årene vil bygge på disse fremskrittene og drive effektive endringer. Økologisk bærekraft som natur- og artsbevaring, samt sosial bærekraft - dvs. bedre opplæring, utdanning og framtidsutsikter for de som bor på feriedestinasjonene - er like viktige mål. Vi vil presentere strategien snart, sier Thomas Ellerbeck, medlem av konsernledelsen og Chief Sustainability Officer i TUI Group.

 Les hele pressemeldingen her

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

Lenker

Om TUI Norge

TUI Norge
TUI Norge
Lille Grensen 7
0159 Oslo Oslo

08100http://www.tui.no

TUI (Tourist Union International) er den ledende reiseoperatøren i verden. 25 % av de nordiske pakkereisekundene velger TUI. TUI Norge ble etablert i 1973. Noen av våre mest populære reisemål er Kanariøyene, Hellas og Spania. TUI Nordic består av reisearrangørene TUI Norge, TUI Sverige, TUI Danmark, TUI Finland, flyselskapet TUIfly og Nazar. TUI Nordic er en del av TUI Group, verdens største turistkonsern som er virksomme på om lag 180 destinasjoner verden over. TUI har tatt en hovedrolle i arbeidet med å skape en mer bærekraftig reiselivsnæring. 

Følg pressemeldinger fra TUI Norge

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra TUI Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra TUI Norge

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye