Redde skilpadder eller rydde stranden i ferien - TUIs mest populære hotellkonsept lar gjestene ta aktiv del i lokale bærekraftsprosjekter
- Vi vet at våre gjester er mest opptatt av å nyte ferien med venner og familie, og dele nye opplevelser. Blue Star skal selvfølgelig legge til rette for det, samtidig skal vi ha enda mer fokus på bærekraftig turisme og invitere gjestene våre med på prosjekter som styrker nærområdet. Det kan være alt fra å hjelpe til på stranden når skilpadder klekkes eller delta på strandrydding. Kundene våre er veldig engasjerte, og vi vil legge til rette for at det blir enda enklere for de å bidra positivt, sier Jamila Assel Senior Produktansvarlig for TUI i Norden.
Om nye Blue Star
TUIs mest populære hotellkonsept er tilpasset både familier og voksne; TUI har sine egne guider tilgjengelig, hotellene er ofte små og personlige, bamse hilser på de minste barna og maten er alltid lokalt inspirert. Slik vil det fortsatt være, men nå med et enda sterkere fokus på bærekraft. All engangsplastikk fases ut, og gjestene inviteres til å bidra positivt til lokalmiljøet eller dyrs velferd.
Støtter lokale produsenter
Undersøkelser viser at nordiske reisende er særlig opptatt av matopplevelsen når de er på ferie. Mat gir også anledning til å redusere miljøpåvirkning og støtte lokale produsenter og lokal kultur. Blue Star-hotellene jobber målrettet med å redusere matavfall og vil på sikt utslippsmerke all mat som serveres slik at gjestene selv kan ta klima-smarte valg til middag.
- Opplevelse og bærekraft går hånd i hånd. Våre Blue Star-gjester skal alltid få velsmakende lokalt produsert og lokalt inspirert mat. Vi samarbeider også med lokale produsenter for å få de beste råvarene til gode vegetariske retter, sier Assel.
Dette er nye Blue Star
- Klimakompensert opphold
- Samtlige Blue Star hotell skal være bærekraftsertifisert innen 2022
- Vil være fritt for engangsplast innen 2022
- Alltid et bredt tilbud vegetariske og veganske retter
- TUI har en ambisjon om å utslippsmerke mat som serveres på hotellene
- Tilbyr minst 2 lokale prosjekter gjestene kan delta på. Utvalget er avhengig av hvor hotellet ligger og kan bookes i vår TUI-app.
Nøkkelord
Kontakter
Nora AspengrenKommunikasjonsansvarlig i TUI
Tel:+47 90 63 60 63nora.aspengren@tui.noBilder
Om TUI Norge
TUI (Tourist Union International) er den ledende reiseoperatøren i verden. 25 % av de nordiske pakkereisekundene velger TUI. TUI Norge ble etablert i 1973. Noen av våre mest populære reisemål er Kanariøyene, Hellas og Spania. TUI Nordic består av reisearrangørene TUI Norge, TUI Sverige, TUI Danmark, TUI Finland, flyselskapet TUIfly og Nazar. TUI Nordic er en del av TUI Group, verdens største turistkonsern som er virksomme på om lag 180 destinasjoner verden over. TUI har tatt en hovedrolle i arbeidet med å skape en mer bærekraftig reiselivsnæring.
Følg pressemeldinger fra TUI Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra TUI Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra TUI Norge
Salget av fleksible reiser til sol og bad går i taket16.4.2024 09:29:32 CEST | Pressemelding
Salget av pakkereiser med rutefly i sommerferien har økt med 55 % sist uke. – Nordmenn skiller seg ut i Norden, fordi vi virkelig ser ut til å elske fleksibiliteten denne reisetypen gir, sier kommunikasjonssjef i TUI, Anne Mørk-Løwengreen.
Løp maraton på et av sommerens mest populære reisemål12.4.2024 10:50:50 CEST | Pressemelding
Aktiv ferie er en av de sterkeste trendene i år, så hvorfor ikke kombinere en reise til populære Mallorca med å løpe maraton?
Ringer i bjellen for TUI-aksjene i Frankfurt8.4.2024 13:31:28 CEST | Pressemelding
I dag fikk adm.dir. i reiselivskonsernet TUI Sebastian Ebel æren av å ringe i bjellen og åpne Frankfurt-børsen. Dette for å markere avslutningen av dobbeltnoteringen av TUI-aksjen.
– Bestill sommerferien nå (de beste reisene forsvinner fort)5.4.2024 11:39:14 CEST | Pressemelding
– Vent ikke for lenge med å bestille sommerferien i "Syden". Det er den klare oppfordringen fra kommunikasjonssjef i TUI, Anne Mørk-Løwengreen.
TUI Care Foundation satser på kvinnelige gründere i Tunisia4.4.2024 13:32:32 CEST | Pressemelding
Målet er å overvinne sosiale utfordringer og ulikhet i Tunisia ved å skape entreprenørmuligheter for kvinnene i landet.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom