RecoverRecover

Recover forsetter veksten i Norge

Recover kjøper Høytrykk og Vedlikeholdservice AS og tar en sterkere posisjon innen vann, avløps- og miljøtekniske tjenester i Sarpsborg og Fredrikstad.

Oslo, 19 januar 2022
Som en del av Recovers strategi om å styrke seg innen vann, avløps- og miljøtekniske tjenester i Norge, så har Recover AS gjennomført kjøpet av selskapet Høytrykk og Vedlikeholdservice AS («H&V»). H&V er en sterk lokal aktør for spesialtjenester innen vann og avløp og har vært en solid og trofast partner til Recover over mange år. H&V har 8 ansatte og hadde i fjor en omsetning på over 16 millioner kroner. Selskapet har hovedkontor på Torp og vil gi Recover en strategisk geografisk tilstedeværelse i Sarpsborg, Fredrikstad og omegn. H&V vil bli drevet videre under eget navn og merkevare, som et datterselskap av Recover Norge.

- Gjennom oppkjøpet av H&V fortsetter vi å styrke oss innen vann- og avløpstekniske tjenester i Norge. Selskapet har levert gode resultater over lang tid, takket være erfaren ledelse, engasjerte og kunnskapsrike medarbeidere og fornøyde kunder. Vi er glade for at eierne vil bli med videre og de har også investert i Recover. Vi gleder oss til å få selskapets ansatte og deres kompetanse med på laget i Recover konsernet», sier CEO for Recover Norge, Vegar Kristoffersen.

«Jeg ser frem til å fortsette å utvikle selskapet og tilbudet vårt på markedet som en del av Recover konsernet. Vi vil fortsette å være en lokal, trygg og kvalitetsbevisst partner innen vann- og avløpstekniske tjenester, mens vi har tilgang til økte ressurser og mulighet til å utvide tilbudet vårt i markedet», sier Stig Johan Henriksen, Daglig leder, Høytrykk og Vedlikeholdservice AS.

«Vi gleder oss også til å få H&V’s ansatte og deres kompetanse med på laget i Recover. De har en sunn bedriftskultur, vist god vekst, og har lang erfaring og har en solid posisjon i sitt markedsområde. Vi ser frem til å jobbe sammen med dyktige kollegaer i H&V med mål om å vokse og utvikle oss videre i et spennende marked, både lokalt og nasjonalt», sier Rune Kristiansen, daglig leder i TT-Teknikk AS og leder av Recover sin satsing innen miljøtekniske tjenester i Norge.

Recover Group
Recover er markedsleder i Norden innen skadebegrensning og miljøteknikk og leverer tjenester til forsikringsselskaper, næringsliv og forbrukere. Etter at Recover ble etablert som en frittstående virksomhet for ni år siden, har selskapet tredoblet inntektene. Recover er en nordisk aktør med nasjonal dekning i Norge, Sverige, Danmark og Finland. Recover har ca 3000 ansatte fordelt på over 100 avdelinger over hele Norden.

Kontaktpersoner for ytterligere informasjon:
Vegar Kristoffersen, CEO, Recover AS. Tel 480 88 366, e-post: vkr@recover.no

Stig Johan Henriksen, Daglig leder, Høytrykk og Vedlikeholdservice AS
Tel 913 03 880, e-post: stig@hoytrykkspyling.no

Om Recover

Recover
Lilleakerveien 4

Følg pressemeldinger fra Recover

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Recover på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Recover

Recover har inngått avtale om å kjøpe Bjerklind Bygg og S.I. Entreprenør13.12.2021 12:00:00 CET | Pressemelding

Recover, Nordens ledende leverandør av skade- og håndverkstjenester har inngått avtale om å kjøpe de norske selskapene Bjerklind Bygg AS og S.I. Entreprenør AS. Selskapene har rundt 40 ansatte og hadde i fjor en omsetning på over 130 millioner kroner med fotavtrykk i Oslo og Viken. Oppkjøpene er et ledd i Recovers strategi om å vokse innen storskade, samt å bygge en distinkt leder også utenfor forsikring. Selskapene vil bli drevet videre som datterselskaper av Recover Norge under sin egen merkevare.

Recover forsetter veksten i Norge: Recover overtar JTR Gruppen og tar en sterkere posisjon i Rogaland29.6.2021 17:00:00 CEST | Pressemelding

Recover AS har gjennomført kjøpet av selskapet JTR Gruppen AS. Selskapet er den ledende aktøren for spesialtjenester innen vann og avløp i sin region. JTR Gruppen har rundt 35 ansatte og hadde i fjor en omsetning på 80 millioner kroner. Selskapet har hovedkontor på Nærbø i Rogaland, og har avdelinger i Haugesund, Egersund og Flekkefjord. I januar 2021 kjøpte Recover TT-Teknikk AS, som er en av landets største aktører innen rørfornying, rørinspeksjon, slamsuging og høytrykksspyling. Oppkjøpet av JTR Gruppen er et videre steg i Recovers strategi om å styrke seg innen vann, avløps- og miljøtekniske tjenester i Norge. JTR Gruppen AS vil bli drevet videre under eget navn og merkevare, som et datterselskap av Recover Norge.