Recover

Recover forsetter veksten i Norge

Overtar TT-Teknikk og tar en sterkere posisjon innen industriservice.
CEO i TT Teknikk Stein Schanke til venstre og CEO i Recover Vegar Kristoffersen til høyre.

Oslo, 24 november, 2020 Recover har inngått avtale om å kjøpe det norske selskapet TT-Teknikk.  Selskapet er en av landets ledende totalleverandører av spesialtjenester innen vann og avløp. TT-Teknikk har rundt 130 ansatte og hadde i fjor en omsetning på 222 millioner kroner. Selskapet har kontorer i Oslo, Trondheim, Larvik og Lier. Oppkjøpet er et ledd i Recovers strategi om å styrke seg innen industriservice i Norge. TT-Teknikk vil bli drevet videre som et datterselskap av Recover Norge under sin egen merkevare.

Da Recover ble kjøpt av EQT i desember i fjor, kunngjorde selskapet at det skulle vokse videre både organisk og gjennom ytterligere oppkjøp. Denne transaksjonen er et ledd i denne strategien. Recover er i dag markedsleder i Norden innen skadesanering og industriservice og har i alt, inkludert dette oppkjøpet, gjennomført 22 nordiske oppkjøp siden 2015.

-        Gjennom oppkjøpet av TT-Teknikk styrker vi oss markant innen industriservice i Norge, særlig innen vedlikehold og fornying av rør. TT-Teknikk er her en ledende totalleverandør. Rørfornying er dessuten et marked som er i sterk vekst i Norge og hvor selskapet har en god posisjon med effektive og optimale løsninger. TT-Teknikk har levert fine resultater over lang tid, takket være erfaren ledelse, engasjerte og kunnskapsrike medarbeidere, solid HSE-kultur og fornøyde kunder, sier administrerende direktør i Recover Norge, Vegar Kristoffersen, i en kommentar.

TT-Teknikk har siden starten i 1986 hatt en jevn vekst. Selskapet er i dag blant Norges ledende når det kommer til spesialtjenester innen vann og avløp, deriblant, alle typer tjenester innen kontroll og utbedring av vann- og avløpsledninger. TT-Teknikk har over flere år bygget en sterk merkevare i sin bransje, innen både offentlig og privat sektor.

-        For en tid siden startet vi en prosess for å finne en samarbeidspartner som kunne være med å utvikle selskapet videre. Med Recover har vi oppnådd dette, og får tilgang til både et bredere kompetansemiljø og kan utveksle erfaringer på tvers av konsernet i hele Norden. Vi ser alle frem til å bli et selskap i Recover gruppen, sier CEO, Stein Schanke i TT-Teknikk.

-        Vi gleder oss til å få TT-Teknikks ansatte og deres kompetanse med på laget i Recover. TT-teknikk blir en viktig plattform for videre vekst innen industriservice hvor vi ser gode vekstmuligheter fremover i konsernet, sier konsernsjef i Recover, Mattias Ringqvist i en kommentar. Han opplyser også at sentrale ledere i selskapet vil bli med videre og har i tillegg investert i Recover.

Den formelle overtakelsen av TT-Teknikk vil finne sted så raskt godkjenningen fra det norske konkurransetilsynet er oppnådd.

Bilder

Om Recover

Recover
Lilleakerveien 4

Recover er markedsleder i Norden innen skadebegrensning og industritjenester og leverer tjenester til forsikringsselskaper, næringsliv og forbrukere. Etter at Recover ble etablert som en frittstående virksomhet for syv år siden, har selskapet tredoblet inntektene. Recover er en nordisk aktør med nasjonal dekning i Norge, Sverige, Danmark og Finland. Recover har mer enn 2500 ansatte fordelt på 104 avdelinger over hele Norden.

EQT eier Recover sammen med selskapets ledelse. EQT er ett av Europas ledende risikokapitalselskaper med over25 års erfaring med oppkjøp av selskaper og videreutvikling av disse. Selskapet har i dag rundt 16 aktive fond som er investert i alt 140 selskaper rundt om i verden. Disse porteføljeselskapene har til sammen vel 159 000 ansatte.

Følg pressemeldinger fra Recover

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Recover på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Recover

Recover har inngått avtale om å kjøpe Bjerklind Bygg og S.I. Entreprenør13.12.2021 12:00:00 CET | Pressemelding

Recover, Nordens ledende leverandør av skade- og håndverkstjenester har inngått avtale om å kjøpe de norske selskapene Bjerklind Bygg AS og S.I. Entreprenør AS. Selskapene har rundt 40 ansatte og hadde i fjor en omsetning på over 130 millioner kroner med fotavtrykk i Oslo og Viken. Oppkjøpene er et ledd i Recovers strategi om å vokse innen storskade, samt å bygge en distinkt leder også utenfor forsikring. Selskapene vil bli drevet videre som datterselskaper av Recover Norge under sin egen merkevare.

Recover forsetter veksten i Norge: Recover overtar JTR Gruppen og tar en sterkere posisjon i Rogaland29.6.2021 17:00:00 CEST | Pressemelding

Recover AS har gjennomført kjøpet av selskapet JTR Gruppen AS. Selskapet er den ledende aktøren for spesialtjenester innen vann og avløp i sin region. JTR Gruppen har rundt 35 ansatte og hadde i fjor en omsetning på 80 millioner kroner. Selskapet har hovedkontor på Nærbø i Rogaland, og har avdelinger i Haugesund, Egersund og Flekkefjord. I januar 2021 kjøpte Recover TT-Teknikk AS, som er en av landets største aktører innen rørfornying, rørinspeksjon, slamsuging og høytrykksspyling. Oppkjøpet av JTR Gruppen er et videre steg i Recovers strategi om å styrke seg innen vann, avløps- og miljøtekniske tjenester i Norge. JTR Gruppen AS vil bli drevet videre under eget navn og merkevare, som et datterselskap av Recover Norge.