Recharge

Recharge senker prisene på drop-in før påske

Det er klart for den store påskeutfarten, og mange bekymrer seg for lading og langtur med elbil. Recharge, tidligere Fortum Charge & Drive, senker nå drop-in prisene på hurtiglading for å gjøre det enklere for nye elbilister å komme i gang med ladingen, og redusere litt av stresset rundt lading.

For å imøtekomme etterspørsel fra kundene går de også i sitt drop-in tilbud over til pris per kWt på lynladere og normalladere allerede fra i dag, fredag 26. mars.

Vi står overfor en av årets største utfartshelger, og det blir nok ekstra mange langturer til hytta i år, siden de fleste holder seg i Norge. Recharge ønsker å legge til rette for enda smidigere lading langs veien med enklere betalingsmetoder og lavere priser på drop-in.

Enkel og rimelig drop-in lading

I høst introduserte Recharge en ny og enklere drop-in betalingsløsning med online kortbetaling aktivert med QR kode, i tillegg til tidligere drop-in metode med start og betaling via SMS. Kombinert med lavere drop-in priser blir det nå både rimeligere og enklere å lade, og ladetiden blir mer effektiv siden du slipper å å laste ned ulike apper i forkant.

“Vi har tidligere introdusert enkel kortbetaling for drop-in kunder og tar nå neste skritt ved å redusere prisen for drop-in lading. Gjennom å gjøre drop-in lading mer attraktiv ønsker vi å ta bort stresset hos ferske elbilister relatert til nedlasting av diverse apper og ladebrikker. Det skal være enkelt å reise på langtur med elbil, og mulig å komme raskt i gang med ladingen uten å måtte planlegge i forkant.”, sier Annika Hoffner fra Recharge

I tillegg til kortbetaling og SMS kan elbilister også lade med app eller ladebrikke fra en av Recharge sine mange ladeleverandører som Fortum, Easypark, Plugsurfing, Newmotion og Elton.

Recharge imøtekommer kundenes behov med ny prismodell

Det har lenge vært økende etterspørsel fra elbilistene etter pris per kWt. Recharge ønsker å imøtekomme kundenes ønsker og vil derfor innføre pris per kWt på lynladere og normalladere på drop-in fra 26. mars 2021.

“Undersøkelser gjennomført av både Elbilforeningen og NAF viser at mange elbilister etterspør kwt priser på lading. Da betaler man for mengden strøm som man mottar. Vi hører på kundene og tester pris per kWt på lynladere og normalladere. Prismodellen for hurtiglading forblir foreløpig uendret, men vi reduserer drop-in prisen fra 4 NOK/min til 3,50 NOK/min”, sier Annika Hoffner, Recharge

Drop-in priser på våre ladere f.o.m 26.mars 2021:

Raskere lader og lynlader (opp til 350 kW ): NOK 5,75 / kWt

Hurtiglader (opp til 50 kW): NOK 3,50 / min

Normallader (opp til 22 kW): NOK 3,00 /kWt

Alle priser er inkl. mva.

Om Recharge

Recharge
1713 Grålum

Recharge (tidligere Fortum Charge & Drive) har drevet ladeinfrastruktur under merkevaren Fortum Charge & Drive siden 2011. I dag er Recharge en ledende operatør av ladestasjoner for elbiler i Norden, og eier mer enn 1500 offentlige ladestasjoner, og opererer ytterligere 1000+ ladestasjoner i Norge, Finland og Sverige. Recharge støtter overgangen til en elektrisk bilpark ved å tilby brukervennlige ladetjenester på attraktive lokasjoner.

Recharge har hovedkontor i Grålum, Norge, og eies av Infracapital (65,75%) og Fortum (34,25%). Infracapital er en del av M&G Plc. M&G Plc er notert på London Stock Exchange og er et av de største investeringsselskapene i Storbritannia.

Følg pressemeldinger fra Recharge

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Recharge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.