Rebecca Marum er valgt som regionansvarlig i NITO Studentene

- Tusen takk kjære landsmøtet for at dere mener jeg er tilliten deres verdig til å sitte i dette vervet, det varmer et frivillig hjerte. Jeg ser frem til å jobbe med fantastiske mennesker det kommende året både i sentralstyret og i resten av organisasjonen, sier Marum.

Helgen 25.-28. april var delegater fra NITO Studentenes lokallag samlet til landsmøte, der blant annet nye styremedlemmer ble valgt.

Det nye sentralstyret består av: Ole Marius Svendsen (leder), Silje Skyttern (organisatorisk nestleder), William Bertin Skoglund (politisk nestleder), Rebecca Marum (regionansvarlig), Paul Knutson (regionansvarlig), Andrea Lindgaard (regionansvarlig), Aleksander Henriksen (regionansvarlig), Line Therese Hauglum (regionansvarlig)

Det nye sentralstyret trer inn i rollene fra 1. juli.

Landsmøtet er NITO Studentene øverste politiske organ. På landsmøtet behandles politiske programmer, budsjett/regnskap, politiske uttalelser, samt valg av sentralstyre og andre sentrale verv. Møtet består av delegater valgt på lokallagenes årsmøter, sentralstyret og valgkomité.