Realfagsskole etablerer seg på Torshov

Oslo Realfagsskole etablerer seg på Torshov og er klar for å ta imot realfagsentusiaster fra 7. til 10. trinn høsten 2020.
Oslo Realfagsskole etablerer seg på Torshovtoppen fra høsten 2020.

Høsten 2020 vil Oslo få et nytt privat grunnskoletilbud. Oslo Realfagsskole etablerer seg på Torshov og tilbyr skoleplasser fra 7. til 10 trinn. Allerede høsten 2020 er skolen klar til å ta imot realfagsentusiastene.

– Oslo Realfagsskole er skolen for elever som vil arbeide på et høyt faglig nivå og som ønsker å ha fokus på realfagene gjennom de fire siste årene i grunnskolen. Her får elevene mulighet til å forsere, og de møter likesinnede elever med realfaglige aspirasjoner, sier daglig leder ved skolen Liv Bjørkgård.

Sentral beliggenhet
Skolen vil holde til på Torshovtoppen, i Johan Selmers gate 5. Bjørkgård forteller videre at med beliggenhet sentralt på Torshov, vil elever fra en rekke ulike bydeler ha mulighet til å velge Oslo Realfagsskole.

Skolen vil ha svært god beliggenhet for elever fra Torshov og områdene i umiddelbar nærhet, men det vil også være enkelt for elever fra alle andre bydeler å komme seg til og fra skolen.

Matematikk, naturfag, forskning, teknologi og programmering
På den nye realfagsskolen er realfagene en del av alle fag. Bjørkgård forteller at målet til skolen er å forberede elevene best mulig til videre utdanning hvor realfagene står sentralt. Fokuset er, naturlig nok for en realfagsskole, på realfagene matematikk, naturfag, forskning, teknologi og programmering.

– Vi opplever positive tilbakemeldinger og stor interesse for den nye realfagsskolen.
Ved å velge realfagsskole får elevene et svært godt utgangspunkt, både med tanke på videregående skole, høyskole, universitet og senere yrkesliv. Realistene trengs i svært mange bransjer. Skolen har et nært samarbeid med næringslivet, videregående skoler, universiteter og høyskoler, avslutter Bjørkgård.

Oslo Realfagsskole Heltberg er medlem av Abelia, NHOs organisasjon for kunnskapsbedrifter og deltar aktivt i et nettverk av fremtidsrettede teknologi- og kunnskapsbedrifter. Skolen vil tilby skoleplasser til elever fra 7. til 10. trinn.

Liv Bjørkgård
Daglig leder
Oslo Realfagsskole Heltberg
Tlf. 22 02 11 40 / 415 02 519

Oslo Realfagsskole etablerer seg på Torshovtoppen fra høsten 2020.
Liv Bjørkgård, daglig leder ved Oslo Realfagsskole.

Oslo Realfagsskole Heltberg er for deg som vil jobbe systematisk, fokusert og effektivt. Vi samarbeider i aldersblandede grupper og veileder deg som elev til trinnløs forsering. Hos oss kan du derfor arbeide uten å være bundet til hvilket skoletrinn du er elev ved.

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Akademiet Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Privat ungdomsskole i Ålesund åpner dørene høsten 202416.2.2024 07:08:00 CET | Pressemelding

Akademiet er Norges største aktør innen privat videregående skole og driver 14 private videregående skoler over hele landet. Akademiet Videregående Skole Ålesund etablerte seg i byen allerede i 2005, og huser i dag over 400 elever innen en rekke ulike utdanningsprogram. Fra høsten 2024 utvider Akademiet skoletilbudet i området, og starter en egen realfagsskole for ungdomsskoleelever fra 8. til 10. trinn. Skolen vil ta inn elever gjennom våren for skolestart i august.