R&B kometen Ousu Leigh slipper "Away"

22 år gamle Ousu Leigh er aktuell med singelen “Away” onsdag 12. april. Unggutten fra Sofienberg fortsetter det gode samarbeidet med produsent Pacify og slipper en hard og bouncy låt.

Ousu Leigh (c) Last Abdi, Gideon White

Ousu’s kommende prosjekter er en refleksjon av både hans personlige og musikalske vekst. Under den pågående pandemien så Ousu muligheten til å arbeide videre med sitt sound. I løpet av denne tiden har Ousu jobbet med en rekke artister og produsenter, blant annet Thrust, som er en Grammy-prisvinnende produsent.

Som for de fleste artister, presenterte 2020 nye utfordringer. Ousu Leigh så på utfordringen som en mulighet til å utvikle lydbildet sitt i en ny retning. Han lener seg mindre mot sangene som definerte starten på karrieren hans, og strekker seg nå mot musikk der han blant annet introduserer oss for sine afrikanske røtter.

Fremover vil Ousu fortsette å utforske nye og mer upbeat uttrykk, med spennende muligheter i det internasjonale musikkmarkedet. Ousu fortsetter samarbeidet med produsert Pvcify på “Away” og viderefører trap-r&b-uttrykket Ousu allerede er erfaren i, men med et bredere perspektiv enn da han debuterte.

“Away” er ute 12. mai.

_____________

Norsk-gambiske Ousu Leigh (22) fra Sofienberg i Oslo kom seg inn i musikkbransjen gjennom kameralinsen. Allerede i en ung alder begynte han å ta bilder av artister, både av og på scenen, og fikk på den måten et unikt innblikk i artist tilværelsen. Som festivalfotograf har han tatt bilder av storheter som Big Sean, Pharrell og Asap Rocky, og var i tillegg en av tre fotografer med eksklusiv tilgang til Karpes tre Heisann Montebello-kvelder i Oslo Spektrum.

Som fotograf ble Ousu et naturlig inventar i studio når venner og artister jobbet med musikk. Alle studio besøkene inspirerte han til å ville forfølge egen artistkarriere i sjiktet hiphop og r&b. Leigh ble håndplukket til å spille på Bylarm med knapt én singel ute. Tastemakere som Red Bull Music, 730.no, GAFFA og P3 Urørt la merke til hans mørke velproduserte r&b godt plantet i moderne trapproduksjoner. Ousu´s første singler «Notice», «Run From» og «Oooh» vakte oppmerksomhet i norske presse og førte han til Urørtfinalen i 2019.

Lær mer om Ousu Leigh ved å følge han på:

SPOTIFY    INSTAGRAM   FACEBOOK   YOUTUBE

Ousu Leigh (c) Last Abdi, Gideon White
Ousu Leigh (c) Last Abdi
Ousu Leigh (c) Last Abdi

Følg pressemeldinger fra GR:OW

Siste pressemeldinger fra GR:OW

ALVA RAVN – “MOLLY” MUSIKKVIDEO8.6.2021 11:47:34 CEST | Pressemelding

Den norskfødte artisten ALVA RAVN kommer varmt inn med sin fortryllende mørke nye singel, og som du kan forestille deg, er vi ganske besatt. Oppvokst på en eklektisk blanding av gospel, soul og rockemusikk, er RAVNs tilnærming til lyd en som er helt andre verdenskrig, gjennomsyret av gjenklangene i det filmatiske og helt venstrefeltet. Å kalle slike som Lorde, FKA Twigs, Florence and the Machine og Steve Lacy for sine største inspirasjoner, er det ikke vanskelig å se nøyaktig hvor hun dyrket sin broody og totalt emosjonelle lyd. “Molly” egner seg fra RAVNs splitter nye, selvkoproduserte debut-EP Hindsight. Prosjektet er i det vesentlige sangers største øyeblikk, en navigering av den konstante strømmen mellom høyt og lavt som innkapsler tenårene i det 21. århundre. "For meg representerer etterpåklokskap lukking og klarhet, etter en lengre periode med kaotiske hendelser og følelser jeg aldri egentlig forstod mens jeg vokste opp," utdyper RAVN. «Det er en kombinasjon av å ønske at ting gi