Fotballstiftelsen

Raufoss med strålende gatelagsstart

For andre uke på rad ble et nytt gatelag etablert i Fotballstiftelsen. Og Raufoss har fått med seg tre (!) kommuner i samarbeidet - og en merittert spiller som hovedtrener.
Stor innsats og bra stemning på Raufoss gatelags første trening

Etter et snaut halvårs intens planlegging, inviterte Raufoss til gatelagsåpning - uka etter at Ranheim gjorde det samme.

Og med ruskonsulenter fra både Gjøvik kommune, Østre Toten og Vestre Toten på sidelinjen og meritterte Jarl Andre Storbæk som trener på banen fikk man også en strålende start.

Storbæk tar med seg rundt 20 år som spiller på toppnivå, i Norge og utlandet - inkludert 17 A-landskamper ut på feltet. 42-åringen har også jobbet som trener og er engasjert som toppspillerutvikler i Raufoss fra før. Men gatelagsjobben handler naturlig nok om helt andre egenskaper - og ikke minst målsettinger.

- Her skal vi få det både fint og morsomt sammen, sa Storbæk da han ønsket spillerne velkommen.

Det sammen med medtrener Tommy Fyhn og koordinator Hege Teig og klubbens styreleder Asgeir Sveen, som har vært svært engasjert og viktig i planleggingen.

Raufoss gatelag skal nå ha fast trening, med påfølgende lunsj, hver tirsdag og torsdag. Spillerne kan, hvis de ønsker det, bli hentet med buss og kjørt til og fra treninger som handler om å bygge fysisk form, skape mestring og etablere faste og gode rutiner i hverdagen.

Samtidig er tilhørigheten viktig. Og den var godt synlig da spillerne kom ut av garderoben i Raufoss-tøy og lånte fotballsko. Det ble et lag med en gang.

Les mer om Raufoss gatelag på gatelagsportalen her

Stor innsats og bra stemning på Raufoss gatelags første trening

Om Fotballstiftelsen