Rat City slipper "Rather Be" med Isak Heim

Stjernelaget Rat City og Isak Heim har vist seg å være et vellykket team tidligere med låten «Kind Of Love» som har sanket over 35 millioner streams hittil. Denne gangen serverer de oss den ferske sommerlåten «Rather Be» i perfekt tid til sommerferien. En låt de håper vil gi alle lytterne good vibes på flekken.

Låten ble laget sommeren 2020, men stemningen på låten bærer likevel null preg av pandemi. Det startet med en session på zoom sammen med den Canada-baserte låtskriveren Faouzia (John Legend, David Guetta, Kelly Clarkson m.fl.) Deretter har Autumn Rowe (Dua Lipa, Ava Max, Pitbull, Leona Lewis m.fl.bidratt med tekst og vers, før Isak Heim kastet seg på fullførte låten med resten av gjengen. Dette var første gang Rat City startet på en låt via zoom og beskriver det selv om «veldig artig!».

«I would rather be
Dancing barefoot on the streets
Raindrops falling on my feet
Living up inside my dreams»

Rat City, Isak Heim – Rather Be

«Rather Be» er ute på alle plattformer fredag 4. juni.

Rat City produserte Dagnys låt «Somebody» som både vant «Årets låt» under P3 Gull 2020 og ble nominert til «Årets låt» under Spellemann 2020. Menneskene bak Rat City er de norske låtskriverne og produsentene Kent og Cato Sundberg samt produsent Lasse Michelsen. Sundberg-brødrene har som låtskrivere og produsenter vært en del av Stargate-stallen, hatt hits med blant annet Lila og Chris Holsten, samt remixet en låt for duoprosjektet til Mike Posner og blackbear kalt «mansionz». Rat Citys debutsingel «Kind Of Love» var #1 på Shazam og lå i hele 7 uker som #1 på norsk radio. Har som nevntover 35 millioner streams og lå 20 uker inne på Spotify topp 20, samt var «Ukas låt» hos Danske P3 og topp 10 på radio i Polen.

Spotify
Twitch