Rat City og Dagny slipper singelen «BAD»

Fungerer det alltid å kill them with kindness? Rat City og Dagny lener mer mot det motsatte med den nye singelen «Bad». Låten er et resultat av en hendelse hvor Dagny opplevde å bli undervurdert og behandlet litt urettferdig, for å deretter sitte igjen med en følelse av at hun var en nikkedukke i stedet for å stå opp for seg selv.

«Teksten taler for seg selv, en sterk kvinne som ikke lar seg rikke på nesen. Soundet er en slags vintage motown-vibe som vi elsker å utforske» - Rat City

Dagny vant nylig P3 Gull-prisen «Årets Låt» med sangen «Somebody», produsert av og skrevet med Rat City. Med begrunnelsen «eksemplarisk synthpop med et refreng som forblir i hodet» fra P3 Gull sin jury, er det ingen tvil om Dagny og Rat City virkelig komplimenterer hverandre.

«BAD» er ute på alle plattformer fredag 29. januar.

Rat City er et høykonseptuelt, audiovisuelt prosjekt unnfanget av de norske låtskriverne og produsentene Kent og Cato Sundberg samt produsent Lasse Michelsen. Sundberg-brødrene har som låtskrivere og produsenter vært en del av Stargate-stallen, hatt hits med blant annet Lila og Chris Holsten, samt remixet en låt for duoprosjektet til Mike Posner og blackbear kalt «mansionz». Rat Citys debutsingel «Kind Of Love» var #1 på Shazam og lå i hele 7 uker som #1 på norsk radio. Låten har nesten 34 millioner streams og lå 20 uker inne på Spotify topp 20, samt var «Ukas låt» hos Danske P3 og topp 10 på radio i Polen.